-15 Åka transport?

L

Labero

Jag funderar på att åka o träna med min häst ikväll men tvekar lite eftersom det går ner till ca -15 grader på kvällarna.. Jag tror inte det är någon fara att åka dit men när vi tränat o han blivit svett är jag lite rädd att det ska bli för kallt i transporten på väg hem. Jag har heller ingen chans att skritta honom torr efter träningen eftersom nästa grupp ska in i ridhuset då.. :confused: Hur skulle ni gjort? :confused:

Sv: -15 Åka transport?

Jag skulle sett till att ha med mig bra fleecetäcken och låtit honom skritta runt lite med ett täcke på sig innan du lastar, byta täcke och lasta för hemtransport. Hur långt ska du åka?

Ha med många bra täcken, skritta hästen ordentligt, å som Mia säger, byt täcken INNAN du åker hem.
Det blir inte -15 i trailern, så det är ingen fara att åka, om du har bra täcke/filtar.

som dom andra sagt...skritta av ordentligt och ha fleece eller ulltäcken...det blir inte kallt i finkan, det värsta är ifall det ångar igen om hästen är för blöt när den ställs in...

Så bra... Då får det bli träning ikväll för gott om täcken har jag... :rofl:

Tror minsann det var lilla hönsmamma som var i farten igen... :angel:

Jag skulle skritta av ordentligt utanför ridhuset.
Och sedan sätta på rejält med täcken i kärran när jag åkte hem.

Jag åker och tränar även om det är 30 minus... :smirk:

Jag hade samma fundering imorse, -25 och jag skulle i väg att träna på dan. Åker ca 8mil (1,5timme) och åker helt själv. Valde att inte åka, är rädd att bilen ska gå sönder och jag ska stå där i kylan med häst o trasig bil... Är inte helt otroligt att det händer, min bil går inge bra när det e kallt. Dessutom e det inge kul att hålla på när det är kallt, men hade nog åkt om det hade varit närmare och om jag hade haft någon med mig. Åk du!

klart du ska åka! jag var in med pålle idag, har iofs bara 3 km till ridhuset.. det var -15 när jag åkte, pålle hade termotäcke på sig i finkan på väg dit, å på vägen hem hade han ylle+termotäcke på sig, å han klarade det fint!! (kanske beror på den korta sträckan iofs, men har kört längre sträckor också i sträng kyla, å bra har det gått.. )

Tjohopp! Vi var o tränade igår.. Det gick kalasbra både på träningen o att åka med honom.. Han fick åka dit med flecetäcke och termotäcke o hem med samma men skritta av med ett annat flecetäcke.. Dessutom hade vi tur att det bara var tre st i gruppen efter så vi fick stanna kvar o gå med han i ca 30 min innan hemfärd. :bow: Jag åker nästan alltid själv med Labero numer då han blivit sååå duktig o lastar sig själv (med hjälp av longerlina=vinsh iaf) :bump: :banana: :bump: :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 519
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 671
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: Mkb
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 280
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar