146 omhändertagna hundar...

Skogstrollet

Trådstartare
...på Hundstallet.
(Om det här räknas som reklam så tycker jag att det borde få lämnas kvar ändå eftersom det handlar om en idéell förening med ett gott syfte.)

Jag vill så fruktansvärt gärna skicka in en anmälan för att få ta hem en av de där yorkiesarna...! Trots att jag nog egentligen borde fokusera på den hund jag redan har. Men jag har länge velat ha en yorkie och nu tycker jag nästan att jag känner mig som kallad av en högre makt eller något... :o
Inte en valp då, utan en något äldre tik.

Är det helt tokigt av mig...?

(Ja. Förmodligen. :p )
 
Sv: 146 omhändertagna hundar...

mja, jag tycker inte det låter tokigt. Fast det beror ju på vad du menar med att du behöver fokusera på din andra hund. Kommer denna nya hunden göra att den andra inte får det den behöver?
 
Sv: 146 omhändertagna hundar...

Jo, lite galet låter det.
Tror att du behöver lägga din tid på din tossa, och jobba med henne.
Annars riskerar du att hon faller tillbaka i gamla mönster, och det vore kanske inte så kul...:)
 
Sv: 146 omhändertagna hundar...

*kl*

Tja, hade Billie varit lite äldre och inte mitt i ett kritiskt skede så hade jag nog redan skickat in min anmälan. Men som kanelbulle säger, om en ny hund kommer in som också kräver en massa uppmärksamhet, är risken stor att Billie faller in i gamla mönster igen. Och det vill vi iiiiinte....

Men visst suger det i hundtarmen. :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 604
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 127
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp