14 årig flicka dödad av hundar

Sv: 14 årig flicka dödad av hundar

Det ar for sorgligt for ord ... tjejen blev dodad och nu riskerar fler hund raser bli utdomda som "dangerous" bara for att folk inte skoter sina hundar pa ratt satt.

ledsen, upprord, uppgiven...

maktlos.

:cry:

det ar sa j-vla.. dumt. Onodigt. Fel att jag inte riktigt hittar ord.

Det är helt fruktansvärt olyckligt att det hänt att jag inte ens finner ord:cry: Stackars tös...

Eftersom jag för tillfället är för känslosam för att läsa sådant här, vilka raser var det frågan om?

Undrar vad som gick fel?
Så tragiskt.
Men man måste ju då som hundägare förstå att människor kan vara rädda för hundar.
Ibland så är de ju faktiskt farliga på riktigt.

Ja hundar kan vara farliga på riktigt, hur farliga beror mycket på storleken.
Dessa ansågs tydligen som farliga o fick aldrig komma ut utanför tomten, om jag förstått det rätt.
Sjukt att bilder i The Sun på hundarna kommer från familjens egen FB sida.

Bullmastiff och staffordshire bullterrier.

Fast polismannen säger ju att man inte vet vilka raser det rör sig om. Huruvida de var av "laglig modell" eller inte.

Sen är ju bilderna tagna på baksidan, från The Sun lite märkliga eftersom polisen säger att hon hittades inomhus.

Ok, jag har bara läst i Aftonbladet och där stod det bullmastiff och staffordshire bullterrier. Har inte kollat de andra länkarna förrän nu, och det ser ju inte ut som staffar? Ser större ut? Den största hunden har jag ingen aning om vad det är mer än att det ser ut som någon sorts mastiff. (Är inte så insatt i de större raserna)

Senast ändrad:

Sen är ju bilderna tagna på baksidan, från The Sun lite märkliga eftersom polisen säger att hon hittades inomhus.

De tog bilder från baksidan eftersom det fanns blodpölar där efter hundarna som sköts.

Dessa ansågs tydligen som farliga o fick aldrig komma ut utanför tomten, om jag förstått det rätt.

Inte undra på att dom blev farliga då. Understimulerade vassa raser är ofta en tickande bomb. Tragiskt, men också tråkigt att hundraserna kommer anses vara farliga..

Jag laste det har igar: http://www.express.co.uk/news/uk/38...h-after-they-kill-girl-of-14-for-her-MEAT-PIE

Enligt vad som star I artiklarna skulle jag verkligen inte vilja ha en ung tjej som dessutom inte hor till familjen ensam hemma med dessa hundar.
Det skall tydligen ha varit en bullmastiff, en American bulldog och tva Staffordshire bullterriers som skots och tydligen var dar ytterligare en bullmastiff som inte avlivades pa plats.

Funderar ocksa pa hur de vet det exacta handelseforloppet da tjejen var ensam och grannarna larmade polis pga tumultet. Jag ar den typen som skulle vilja veta vad som hande. Attackerade de en manniska pga en bit mat? Reagerade de pa att hon forsokte putta bort hunden som ville ha pajen? Slogs de sinsemellan och vande focus mot henne? Var dar nagot annat som kan ha triggat?

Forjavligt ar vad det ar. En ung tjej som mister livet pga ovardsamma hundagare och okunskap (ar iaf min gissning). Stackars flicka.

(Btw, gissar att den svartvita ar en staffe, den stora en bullmastiff och den vita en American bulldog enligt de raser som uppgivits.)

ja.. nagon form av svar pa handelseforloppet vill nog "alla" ha...

o ena sidan kan hjarnan forestalla sig, o andra sidan tar i alla fall min bara "stopp".

*ryser* en san jakla tragedi.

I_U klart hundar kan vara farliga, det sager val anda hundagare ratt ofta? En understimulerad, otranad och/eller instabil hund AR farlig i fel hander. De flesta hundar kan bli "mer eller mindre" farliga i fel hander, pa grund av felaktiv hantering, understimulerng, genetik osv.

MEN och det har vill jag trycka lite pa, overlag ar svenska hundagare och svenska hundar -bra-. Bla. tack vare svenska hundkulturen som ar valdigt "pressande" att utbilda och utvecklas som hundforare, bla. pga. mentaltesten. Manga olika grejer som sverige har, och som svenskar gor, som inte sa manga andra lander gor...

The Sun lobbar mkt for starkare lagar och ev. starkare/fler hundforbud. Som jag fattat det i alla fall.

Sa de vinklar och anvander mycket dramatiska uttryck i alla artiklarna som ror handelsen...

Det är jag med på, men The Sun hävdar att det är tjejens blod, eller man vinklar det så i alla fall. Det är ju då inte sant.

Nej, det gor de inte. De skriver att det ar fran hundarna. Vet inte riktigt hur du kan lasa in ngt annat i texten? :confused:

"Horror .. pools of blood can be seen from the back yard of the home where Jade was attacked after dogs were destroyed"

Liknande trådar

G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 545
Senast: terese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka