Får du några bra tips av din tränare får du gärna dela med dig! Tänkte försöka ta med min och rida lektion nästa vecka så jag får väl passa på och se om jag kan få några bra tips då.![]()
Nu har vi ridit. Problemet kom tydligt fram med en gång eftersom jag var spänd som en fiolsträng eftersom det dagen till ära var superblåsigt och platsen vi rider på har vi inte varit till speciellt ofta. Dessutom händer det mycket där då banan ligger mellan två vägar där det åker mycket maskiner, skolbussen, lastbilar och allt möjligt. Och jag mår inte toppen, har varit sjukskriven en period. Sämsta möjliga utgångsläge alltså eftersom min dåliga energi smittade av sig på hästen redan på vägen dit. Så innan vi började träningen kunde jag varken svänga eller bromsa och Zimba och jag hade dragkamp runt ridbanan.
Det här är en superbra tränare, går aldrig vidare förän grunderna sitter och har den där förmågan att pusha lagom. Har inga problem att vara ärlig för henne och säga när jag känner mig rädd.
Det blev i alla fall till att länga ut tyglarna myyyyyycket längre än vad jag är bekväm med och börja rida ordentligt med sitsen istället samtidigt som jag ger honom(och mig) en uppgift. För att det här överhuvudtaget skulle fungera utan att jag fick panik och hästen rusar iväg så gick hon precis brevid mig. Och hokuspokus!
Nu gäller det bara att ta med det här ut i skogen för det är ju där vi håller till mest!