Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att höra att besöket gick bra! Tänkte på er. Var inte skor fram ett alternativ?
Hon är superfin! Om hon rör sig sådär nu som överbyggd ettåring med ont i fötterna, hur blir det då sen!? Gillar när hon travar mot kameran helt i takt med musiken.
Guud vad rörlig och läcker hon är!
Skönt att hon var ok i benen, måste ju vara en otrolig lättnad.
Verkligen härlig bild på er två.
Silhouette är inte halt och svullnad och värme har försvunnit, så det har nog bara varit en liten touch, som tur var. Men jag känner mig så kluven nu när vintern närmar sig och det här med broddar eller inte i hagen. Både min vet och hovslagare rekommenderar broddar, eftersom de menar att en fläkskada oftast har värre utgång. Men Silhouettes Mamma blev sparkad av sin hagkompis precis på knäleden (med brodd) så ledvätskan sprutade ut. (ambulans, operation, klinik i 12 dagar + boxvila) Det var verkligen oväntat för de kivade aldrig annars de två. Nu när Silhouette också har fått sig en känga vill jag absolut inte ta den risken. Hur funkar det hos er andra?
Har ni broddar i hagen?
ja verkligen en lättnad, räcker med en skadad häst. Men trist att hon inte kunde bo kvar på lösdriften.
En barfota unghäst klarar sig bra ändå, har den däremot skor behövs ju brodd såklart för annars blir det svinhalt. Men tycker din veterinär o hovslagare att du bör sko och brodda en åring alltså??
Låt henne vara barfota om hon kan vara det , så gör jag