Sv: 12rna del 4
åh så mysig bild på er.
Och skönt att hon verkar tillfreds med att vara hemma också
Idag har jag ridit en av våra!
Eftersom jag i år har hållit mig mest på marken (longera, sadelvänja, leda, tömköra) i hanteringen av åringarna (hittills) så tog jag "den coolare" av de två damerna - Bessie!
Båda tjejerna är ju jättesnälla och har skött sig exemplariskt, men fuxan Hayley har varit lite mer spooky av sig...så Bessie för mig alltså.
Hahaha. Tji fick jag. Bessie hade vaknat på sin busigaste och mest attitydiga sida idag tydligen. Hon som brukar vara klockren i longeringen busade loss och bronkade omkring, försökte sätta igång kompisen (som stod utanför longeringsvolten och väntade).
Lite så blev själva "ridpasset" också. hon studsade omkring och larvade sig. Inte det minsta rädd, störd eller trött. mest...ja sto-attityd gissar jag (och alla kollegorna).
Hon som red Hayley var imponerad över att jag satt kvar vid några av sprången... men jag tror det såg mkt värre ut än det kändes. Bessie får ändå väl godkänt av mig, hon gick fram så fort jag bad henne gå först, fattade galopp precis när jag bad henne och lyssnade väldigt fint på styrning. Hayley höll sig ju mer på marken och skötte sig fint hon med, även om hon är lite tittigare och lite spooky som sagt.
Vi hade heller inte med oss förhäst idag, men det var inga problem. duktiga flickor!
(Bilder togs, men jag har inte fått dem än)