bettysmatte
Trådstartare
Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa ! Men drömmen har väckts om att lägga till ett 3 x 4 meter sovrum på baksidan av huset (nuvarande 2 x 3 meter sovrum skulle då bli mitt kontor istället):. Jag har googlat lite och fått fram att ca 20 000 kr/kvm är någon slags medelkostnad för en utbyggnad. Totalen skulle alltså då hamna på 240 000 kr. Är det överensstämmande med verklighten? Vad säger ni som har byggt ut era hus? I vårt fall skulle det röra sig om en "enkel" tillbyggnad där vi skulle göra jobb som tapetsering och målning invändigt på egen hand.
OBS! att jag förstår att en utbyggnad kan se ut på många sätt och vara utformad med mer eller mindre lyxiga materialval, och att det ENDA sätt som man egentligen kan få en riktig uppfattning är genom att ta ut snickare för offert. Vilket naturligtvis kommer att göras. Men just nu tycker jag bara att det skulle vara kul med en lite lättsam diskussion...
OBS! att jag förstår att en utbyggnad kan se ut på många sätt och vara utformad med mer eller mindre lyxiga materialval, och att det ENDA sätt som man egentligen kan få en riktig uppfattning är genom att ta ut snickare för offert. Vilket naturligtvis kommer att göras. Men just nu tycker jag bara att det skulle vara kul med en lite lättsam diskussion...