Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En normal bondkatt väger ungefär 1 kg vid tolv veckor. Din katt är väldigt liten. Jag har också två honkatter som ligger på ca 2 kg. Tyvärr vet jag inte vad de vägde som tolv veckors.
Att vår hona är ovanligt liten är jag medveten om, men tror faktiskt aldrig någon av de jag varit i närheten av kring tolv veckor varit så stora som 1 kg redan så tidigt. Att dom tre kattungarna som är här hemma nu inte ens är i närheten av 1 kg fast dom är ca 10 veckor är visserligen inte konstigt då det är ovanstående hona som är mor till dom.
Om din hona är så pass liten så nej, då är det inte så konstigt om ungarna också är små.
Men i de allra flesta fall så väger kattungarna runt 1 kg. Nu är en av mina katter av en ganska stor ras, men hon vägde 1,8 kg när vi hämtade henne, 14 veckor gammal.
KL
Har levererat mina kattungar vid 12 veckors ålder. De har varit väldigt coola och sovit i buren under bilresan hem enligt köparna och sen varit helt obekymrade i sina nya miljöer.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.