Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Icke-raskatter tycker jag fortfarande oftast ges bort vid 8 v...
Här på landet är det så iallafall.
Däremot ska katten under inga omständigheter lämna uppfödaren innan den är 12 veckor gammal. Jag vet inte hur det är i Tyskland men i Sverige är det reglerat i djurskyddslagen.
Nejdå. Fast det tar inte veckor för eventuella biverkningar att visa sig.
Är jag köpare så vill jag inte gå miste om den månaden, när de är som ljuvligast.
Om ni är så måna om kattungarnas bästa, hur menar ni att kastration vid 14-15 v ålder inkl sövning är det bästa för kattungen?
Ja visst är det en annan fråga. Men det blir lite paradoxalt att tala sig så varm för att kattungarna mår bäst och utvecklas bäst, blir tryggast etc om de får stanna hos uppfödaren till de är 16 veckor. Medan man skickar iväg dem på operation med sövning innan man ens tycker att de är redo att lämna mamma.
Din veterinär må rekommendera det, men han har Sveriges Veterinärförbund mot sig. De har minst sex månader som rekommendation för kastration av katter. Skälet till tidig kastration av raskatter syftar väl nästan alltid till att
begränsa användandet av vissa avelslinjer.
Om ni är så måna om kattungarnas bästa, hur menar ni att kastration vid 14-15 v ålder inkl sövning är det bästa för kattungen?