Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Nja alltså även OM han skulle hålla som promenadhäst skulle det aldrig gå, han är avlad för att i framtiden kunna prestera i tävlingssammanhang och därav ett sådant psyke som behöver få jobba. Jag vet ingen som vill ha en unghäst av den här kalibern att promenad rida i skogen. Och min plånbok strejkar vad gäller föda upp hästar man inte kan använda, tyvärr men det är för dyrt att hålla häst, speciellt när man inte har tillgång till egen gård.

Din tanke var fin men nej tyvärr.

Och som miaa säger, skulle aldrig kunna sälja den här hästen med risk för vandringspokal och pga hans prognos. Om han håller så behåller vi honom, håller han inte så låter vi honom somna.

kl.
jag försökte iaf filma lilleman idag, lättare sagt en gjort och ni ser tyvärr inte så mkt rörelser pga hackigt osv.. men lägger ut den iaf bara för att han är så söt:p

Ska försöka filma på ridbanan istället men eftersom stoet "förhoppningsvis" är dräktig får det vänta tills hon är i den säkra perioden:)

Här är mitt hjärta iaf:love: 10 veckor och inne i en rolig växtfas:angel:
http://www.youtube.com/watch?v=FpcvxpnTQrM

Hur ska man kunna se din fina kille utan att bli nedstämd och oerhört ledsen?

Vilka känslostormar du går igenom och har framför dig.:cry:

Du resonerar stabilt och klokt om hans framtid.:bow:

Vad fin han är din lille röding! Men jag håller med mimus, man får allt en klump i halsen när man tittar på honom. Han ser ju dock ut att må himla gott, sprallig och glad!

Jag hoppas så att det sker ett litet mirakel i sommar och att prognosen ser mycket bättre ut när ni tittar i höst! Tänk vad fantastiskt om du helt plötsligt står med två framtida stjärnor i hagen nästa sommar.

Håller exakt med ovanstående inlägg av fia-lisa! Kändes onödigt att posta ett exakt likadant... :angel: Han är verkligen superfin! :love: :cry:

KL
Min kille har fått vara ute hela långa dagen idag! Han har varit supernöjd och haft lite besökare som hälsat på. Han är en riktig liten kaxboll, älskar uppmärksamhet och kommer farande som en raket när man kommer ut i hagen! :D :love:
Nu ikväll när de skulle få gå in för natten stannade han ute och tittade bara in efter morsan som stod och ropade på honom. Jag knuffade honom upp på rampen, sen bestämde han sig för att det var lättare att springa själv och visade upp sin underbara samlade galopp och tog ett fint litet skutt in i boxen! :D

Vi tar det lite från dag till dag med utevistelse med tanke på hur vädret ser ut och så. Idag var det varmt och skönt men ganska ordentligt blåsigt, så det var nästan inga insekter ute och superskön temperatur. Lilleman har trivts som fisken i vattnet!

Senare i sommar är tanken att han ska gå med en fölis som är 17 dagar äldre (född 6/6). Hur länge skulle ni vänta med att släppa ihop dem, mest med tanke på hans ben? De kommer fortfarande ha möjlighet att komma in om det skulle bli riktigt skitväder, men tanken är ju att de ska få gå på bete dygnet runt i största möjliga mån. Han är ju redan rätt stadig och tar sig allt större friheter från mamma - dvs ganska självständig redan nu.

pianissen: :bow:

Hur ska man kunna se din fina kille utan att bli nedstämd och oerhört ledsen?

Vilka känslostormar du går igenom och har framför dig.:cry:

Du resonerar stabilt och klokt om hans framtid.:bow:

Ja jag förstår vad du menar, det var mer att jag tänkte visa hur han rör sig men nu gick det ju inte så bra. Men man ser ju att han är en levnadsglad fölunge!:laugh:

Känslostormarna kommer om vartannat... men antar att jag börjat acceptera det mer och mer för varje dag..:(

Vad fin han är din lille röding! Men jag håller med mimus, man får allt en klump i halsen när man tittar på honom. Han ser ju dock ut att må himla gott, sprallig och glad!

Jag hoppas så att det sker ett litet mirakel i sommar och att prognosen ser mycket bättre ut när ni tittar i höst! Tänk vad fantastiskt om du helt plötsligt står med två framtida stjärnor i hagen nästa sommar.

Vad kul att du tycker han ser ut att må gott trots allt, det är ju vad jag också tycker och ville visa det:)
Utanpå är han som en normal fölunge för den som inte vet..

Jag vore otroligt glad om det skulle bli ett lyckligt slut på denna saga.. har bara lite svårt att tro på det idag:( men tiden får utvisa.. han är ju ändå en prins....;);):p

Maja_Kandi och Fibusen

Tack! Han är en liten kille som gillar att bli filmad:p

Maja_kandi, din fölunge är urfin! vad himla skönt att benen blivit så mkt bättre!!

Ja jag förstår vad du menar, det var mer att jag tänkte visa hur han rör sig men nu gick det ju inte så bra. Men man ser ju att han är en levnadsglad fölunge!:laugh:

Känslostormarna kommer om vartannat... men antar att jag börjat acceptera det mer och mer för varje dag..:(

Ja, han ser ut som nyfikna, friska föl gör. Jag förstår att det var det du ville visa.:love:

Men smärtan du sitter med kom över mig.
(Min första uppfödning skadade sig mycket allvarligt som 3,5 månaders fölunge.) Att stå där och välja över liv eller död, att veta om man gör rätt och brottas med sina förhoppningar som finns där sedan dagen man valde att betäcka.
Det ingår när man har djur, men det är svårt.

Idag är min kille en hel vecka gammal! :laugh: Det firar vi med ännu en heldag ute i solen med svalkande blåst! Imorrn ska det ju börja ösregna så det är väl bästa att passa på... :cool:

Koronn är helt underbar! Han är übergosig och kommer farande så fort han ser en! Ska sticka sin gosmule överallt och vill bara pussas och klias och vara i centrum hela tiden! Han är sådär underbar att man inte vill gå därifrån. :love:
Han har dessutom den sötaste underläppen jag nånsin har sett! Plocka en stor gammal hästs hängläpp och sätt den på min veckogamla fölis, så ser det ut! Den är ungefär tre nummer för stor liksom... :D Det roligaste är att han verkligen "utnyttjar den" och fladdrar med den precis som gamlingarna brukar också. :D

Har inte fått nån bild som riktigt fångar detta, men man kan ändå skymta det!

32531406.jpg

32531407.jpg

32531416.jpg

*knapplån*

Nu är hon fem dygn gammal - årets femte och sista föl här hemma.
Necessity CML är e. Don Romantic u. Alfa CML ue. Don Primero-Master.
Det är alltid otroligt roligt och spännande att få se avkommorna till de ston som själva fötts här hemma.

264910_10150235403623225_690463224_7353643_1172233_n.jpg

:love:

Förstår att det måste kännas extra roligt när det är i andra generation sas! :laugh: Hur går det med de andra finingarna då? Inga uppdateringsbilder på dem? ;)

681768.JPG

Här kommer en bild på min prinsessa, Count me in född 11 maj. Resultat av en tjuvbetäckning men farfar är fina hblhingsten Cartier

*knapp*
Idag har lillbäbis provat grimskaft för första gången. Hon tyckte det var lite äckligt men uppförde sig ändå väldigt bra. Tyvärr är hon inte särskilt tam utan håller sig gärna på behörigt avstånd. Men det har blivit liiiite bättre de senaste dagarna.

Tvärt emot denna då! :angel: Så fort han ser oss i hagen kommer han farande som en liten miniraket! :D Sen ska han pussas och klias och gosas hela tiden! :love: Han är fortfarande kaxig som få, jag har fått säga ifrån på skarpen nån gång när han provade kicka och resa sig mot mig. Sen dess har han skärpt sig och ska bara gosa! :p
Dock får morsan ta en hel del sparkar! Om han inte får dia blir han skitsur och står och bockar och sparkar och riktigt dunkar på henne som nån slags straff... Hon bryr sig inte över huvud taget utan betar bara vidare. Då övergår han helt enkelt till att resa sig mot henne och sparka och bita på ryggen eller rumpan eller halsen eller vart han nu kan tänkas komma åt... :grin: En riktig liten hulligan med andra ord! :o Full av överskottsenergi!

Himla Söt! :)

*kl*
Fjärilsviol "Fia" (Connaisseur - Tip Top, mkt vita tecken) och Flora Linnéa (Bellagio - Topaasch, mbr) från idag!
261356_10150220498835951_717330950_7672534_1381603_n.jpg

268194_10150220501030951_717330950_7672551_6054425_n.jpg

260020_10150220501810951_717330950_7672560_2754584_n.jpg

261860_10150220501890951_717330950_7672562_3837351_n.jpg

Är så himla kul att vi på buke får fortsätta följa båda dom fina tjejerna! Tycker dock att du valt att behålla den finaste själv:). Fia är verkligen urläcker!

Tack så mycket Fiorano!! :) Kul att det uppskattas! Håller med om att Fia är underbar :love:, känns helt rätt att behålla henne, samtidigt så är det komiska att Linnéa gör sig bäst live :D. Hon kommer bli så jäkla häftig!! Hoppas man kan få det på bild snart på samma sätt som Fia fastnar på bild ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 357
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka