Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Så ska du inte känna, det är underbart med lite glada storys.
Jag som varit Charlottees stallkompis i 10 år i ett litet stall
är själv väldigt bedrövad och tycker så otroligt synd om henne!
Lillgrabben är underbart söt och så full av livsglädje. Charlottee har
varit den i stallet som inte velat ha fux medans vi andra är fuxtokar
och det var så lustigt att hon då med brunt sto+brun hingst fick en fux,
och en svettfux som vi andra trånat efter!

Charlottees sto är väldigt fint och jag är glad att du betäckte om henne!
Du kommer fixa det här och en dag får du också en fin, frisk fölis!

Så ska du absolut inte känna! Det som hänt oss är oehört sorgligt men finns ingen som kan göra något, och jag tycker det är roligt att se hur era 11:or utvecklas:)

Dina är som vanligt väldigt fina!:love:

Så ska du inte känna, det är underbart med lite glada storys.
Jag som varit Charlottees stallkompis i 10 år i ett litet stall
är själv väldigt bedrövad och tycker så otroligt synd om henne!
Lillgrabben är underbart söt och så full av livsglädje. Charlottee har
varit den i stallet som inte velat ha fux medans vi andra är fuxtokar
och det var så lustigt att hon då med brunt sto+brun hingst fick en fux,
och en svettfux som vi andra trånat efter!

Charlottees sto är väldigt fint och jag är glad att du betäckte om henne!
Du kommer fixa det här och en dag får du också en fin, frisk fölis!

:cry:Jag fick en klump i halsen när jag läste.. mina fina bästa lilleman:(

Tack P! Känns otroligt bra att ha ert stöd från stallet!

Tack! Även om man haft 11 månader på sig att fundera är det ändå skitsvårt, men det har varit favoriten hela tiden, ska han dessutom bli skimmel passar det ju ännu bättre :)

kl

När börjar ni ha era föl ute hela dagen, oavsett väderlek?? Jag är lite hönsig jag vet, men jag vet inte om CC är stor nog än.

Han är väl rätt gammal nu så han klarar säkert det bra nu, har ju inte varit något ihållande skitväder utan mest skurar med fint emellan iofs så de monsunregn som kommit till och från de sista dagarna har ju verkligen varit rejäla men ser jag på mina som går utan täcke så torkar de snabbt iom att solen kommer fram igen vinden gör ju också att de torkar snabbt. Så pass stor som han är nu så klarar han sådant väder det är mer när det pisseregnar från morgon till kväll de behöver komma in och torka upp då och då.

Okey tack!! Görel oxå! :)
Ja det har ju verkligen varit monsun-regn här från och till, men då låter jag honom vara ute nu, lindar man in dem för mycket i den där bubbelplasten blir de ju sjuka bara av att titta ner i vattenkoppen :p

Nu är min kille utan gips igen! :banana:
Han såg jättefin ut under! Inte den minsta gnutta skav och han kan stå upp jättebra!!! Han blev väldigt förvånad när det inte var klumpfötter längre och lyfte jättehögt och kliade sig läääänge där gipset varit! :p
Han är lite lite vek i hovleden höger fram, så jag ska fortsätta strecha den, sen blev han lite sabelbent efter tetracyklinet också, men det trodde vet skulle gå bort av sig själv! Nu får lillen börja gå ut korta stunder och stretcha sig själv, så kommer vet och kikar på honom om ett par dagar igen! :bump:

Jag är så LYCKLIG just nu!!! :banana:

19 juni hade vi hällande regn hela dagen. Jag var väldigt orolig för Celia men fick henne kollad under dagen och själv kom jag ut vid 17-tiden, och då var hon helt opåverkad! Hon var blöt på ytan av pälsen men det hade inte gått igenom, hon var pigg och ville bli kliad, och verkade helt obekymrad av vädret.

Härligt!!! :)

Kl:

Min egen lille pojk växer så att det knakar..

2 dagar gammal:
version-91d7770d0d930f1cc42bff6dd65fce3d

26 dagar gammal:
version-0c0c1735b26ee2035362604f64cfe1c5

Bonusbilder..
version-915a7ef7aec200ce403e5b13bdf92d26

version-9c044b841227f84006acbb6365205fa9

Min har gått ute på dygn sedan han var 11 dagar gammal, och när han var 15 dagar gammal så fick han flytta till lösdrift med stor flock. De har ju massor med skog i hagen, och en ligghall, så jag är inte alls speciellt bekymrad över regnet. Hittills så har han aldrig sett frusen ut när jag har kommit, men det har å andra sidan bara varit en dags monsun..

Jag kan bara beklaga Charlottee. Så himla sorgligt. Hoppas stoet tar sig och att du får ett friskt föl nästa år.

Ska skicka mitt sto till station nästa vecka och då blir det första gången de får vara ute dygnet runt. Är lite orolig både för massa regn eller för massa värme och insekter.:crazy: Stoet har aldrig varit ute dygnet runt då han alltid kom in med tappsko:mad: så det blir nytt för henne också.
Ska plocka hem dem så fort hon är seminerad.
4663eacf5963f31bad26dcaad9d6df7b.jpg

Maui, e.King Louie ue. Napoleon
Här några dagar gammal.

Usch, vad hemskt.. Stora tröstkramar till dig...

Hade hoppats att få läsa att allt gått bra efter en helg utan dator men ibland går det ju inte som man önskar tyvärr...

Hoppas att allt går bra med nya betäckningen. Valde själv Highcruiser till mitt gamla sto (e:Rambo-Ganesco) och den ungen är jättetrevlig. Högbent, ädel med mkt svung i gången och ett mkt trevligt temp., social, orädd och nyfiken...

Här kommer lite bilder från Koronns första dag ute i stora vida världen! SER ni vilken skillnad det är på benen! :eek: :love:

32518937.jpg

32518938.jpg

32518932.jpg

32518935.jpg

32518945.jpg

Vig är han också!
32518949.jpg

Jag är så himla glad!!! Lilla grabben fick vara ute ca tre timmar och både busade och sov i omgångar, nu är de inne igen och han låg och sov så gott när jag kom dit! Nu får de vara inne tills imorrn igen, då får de nog vara ute ännu lite längre! :laugh:

Tack! :laugh: Jag är så himla nöjd!

Kandi kommer gå tom i år... Vet inte om jag törs betäcka om henne alls efter att hon var så dålig i bakbenen i höstas... Hon blev ju bättre över vintern men i vår när hon var som tyngst hade hon det jättejobbigt... Nu när hon plötsligt är 100 kg lättare är det ju såklart väldigt mycket bättre och idag travade hon runt med grabben utan att visa minsta lilla hälta! Helt underbart att se! :bow:
Men jag vill ge henne lite tid att läka ut ordentligt, ska ta hit nån snubbe som kan lasra henne samt en kiropraktor. Blir hon bättre och ser okej ut i vinter kanske jag betäcker om igen till våren! Men hennes hälsa går klart före att få fler föl. Kanske jag gör mig en liten ridponny nästa sväng, det borde ju iaf vara lite lättare att bära på...

Han ser jättefin ut! Otroligt hur fort de kan räta till sig med lite hjälp:).
Själv ger jag mig in i tråden efter att det har kommit en liten midsommar flicka. Tyvärr inga kort än, har fortfarande inte engagerat mig i hur man kan bifoga dem här :grin: och i helgen har det inte funnits tid... Såg aldrig någon efterbörd och kontaktade vet samt började leta i boxen. Stoet var pigg och feberfri under hela fredagen så flera vet sa att den troligtvis hade kommit ut även om vi inte hittade den. Så här i efterhand skulle vi ha stått på oss och tagit ut någon:cry:. Utvecklade feber lör fm och när vet kom så var den inte ute men naturligtvis halv rutten. Gick i varje fall att få ut den efter en del jobb av vet och sto. Så nu blir det ganska tuff medicinering. Fick mindre penicillin chock i morse :( .Nu verkar det i varje fall gå åt rätt håll och vi håller oss till Hippotrim. Fölungen har varit pigg och glad hela tiden och får ordentligt med mjölk och verkar ok i magen än så länge. Så nu hoppas jag bara att hon rensar sig ordentligt och slipper fång.

Han ser jättefin ut! Otroligt hur fort de kan räta till sig med lite hjälp:).
Själv ger jag mig in i tråden efter att det har kommit en liten midsommar flicka. Tyvärr inga kort än, har fortfarande inte engagerat mig i hur man kan bifoga dem här :grin: och i helgen har det inte funnits tid... Såg aldrig någon efterbörd och kontaktade vet samt började leta i boxen. Stoet var pigg och feberfri under hela fredagen så flera vet sa att den troligtvis hade kommit ut även om vi inte hittade den. Så här i efterhand skulle vi ha stått på oss och tagit ut någon:cry:. Utvecklade feber lör fm och när vet kom så var den inte ute men naturligtvis halv rutten. Gick i varje fall att få ut den efter en del jobb av vet och sto. Så nu blir det ganska tuff medicinering. Fick mindre penicillin chock i morse :( .Nu verkar det i varje fall gå åt rätt håll och vi håller oss till Hippotrim. Fölungen har varit pigg och glad hela tiden och får ordentligt med mjölk och verkar ok i magen än så länge. Så nu hoppas jag bara att hon rensar sig ordentligt och slipper fång.

Stammen för er som är intresserade är BH Zack u.Amielle Amiral Krevad Pontus.
Tar gärna emot namnförslag som börjar på A och har Z i:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 355
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka