Sv: 11-orna version 2.0
Ja usch och du har då verkligen haft din otur!
Men det låter som ett toppenställe han åker till! Det blir nog super!
KL
Hemma från en lång dag på kliniken. Jag är så otroligt stolt över min lilla häst, vilken ängel han är! Hans mamma blir alltid väldigt stressad vid lastning, så jag hade henne ute från morgonen så att hon inte skulle vara alldeles tossig. Men hon klampade rakt in utan att se sig om, och likaså gjorde liten!
Han tittade sig inte om en enda sekund! Bara gick rakt in och ställde sig längst fram vid bommen! Åh fantastiska häst! Jag som avsatt lång tid för lastning också var det klart på tio sekunder blankt!
Resan gick bra, de fick vänta i transporten ett tag då personalen var på lunch, sen in i boxen för mer väntan. Eftersom vi hade en akuttid var det andra före oss. Vi var på plats 12.30 och fick komma in kl 15. Koronn tyckte det var jättespännande med alla hästar som kom och gick!
När det var vår tur fick mammsen en stor dos lugnande i förebyggande syfte, väntade ett tag så att det verkade (hon såg ut att somna), men hon höll på att spränga stallet när vi tog ut hennes bebis så hon fick följa med och stå uppbunden bredvid när de undersökte Koronn - där somnade hon direkt!
Lillen stod som ett ljus hela tiden, vad det än skulle göras så bara följde han med och gjorde som han blev tillsagd! Röntgade foten med en hög platta under, och när han väl förstod att han skulle stå ojämnt så stod han stilla och vilade en bakhov och bara såg sig omkring!
Fick också massor med beröm för hans uppförande!
Plåtarna visade hur som helst ingenting, allt såg så normalt ut som det bara kunde! Hovis karvade lite mer i foten och spolade och lade nytt gips, och wow vilken skillnad det blev! Från att vi kom in på kliniken tyckte jag att han gick mycket bättre än förut (hemma hade han sett lika halt ut som vanligt), men när vi gick därifrån haltade han ingenting!
Igår kväll när hovis kollade så vätskade det ju ur hålet, men det gjorde det inte alls idag - väldigt torrt och fint!
Deras troligaste anledning var att bölden först var stor och inte riktigt kom ut helt, och sen när hoven sprack upp blev det troligtvis en liten spricka upp i hoven som tagit med sig lamellranden, vilket isf kommer läkas förhållandevis snabbt med gips och boxvila. Så nu har han blå gips-toffla som ska sitta på tills på söndag, då kommer hovis och byter och bedömer fortsättningen beroende på hur det ser ut.
Jag är GLAD nu!
Fick med mig röntgenplåtarna hem, tänkte visa nån så ni får se hur det ser ut, om nån är intresserad.