Sv: 11-orna version 2.0
Hmm... Haha! Jag och min andra hovis lade ju gips på ena benet, eller rättare sagt förstärkte vettens gips, när han var liten, men detta såg himla mycket enklare ut!
Och du, det kommer gå kanon med din spekulant! Det känner jag på mig!
KL
Lillen hann vara ute hela fem timmar innan han tyckte det var dags att plocka av tofflan...
Jag såg inte vad som orsakade det hela, men han var svettig när han tittade till dem kl elva och tofflan låg kvarlämnad vid höet, kl nio var dock allt normalt. Min gissning är att grabbarna bus har sprungit en massa, suck! Han var i princip helt ohalt lillkillen när de gick ut, men nu stapplar han ju lite igen... Idén med gipset är ju att jämna ut trycket vilket uppenbarligen funkade kanon, men nu är ju den biten förstörd...
Jag plockade såklart in honom direkt, han gick in helt själv för första gången och följde med så fint så!
Men mamma häst blev smått hysterisk ute i hagen så hon fick komma in hon också. Liten stod uppbunden bredvid mammas box medan jag lade om foten. Den lilla stumpen med tjära hade som tur var suttit kvar, så jag följde hovis instruktioner om att ta bort den, spola rent hålet med stark jodopax, stoppa dit en ny tuss, och sen fegade jag och lindade bara runt med sån där självhäftande jätteelastisk linda. Finish med silvertejp och voala! Han hade en ny toffla! Nu när jag övat med lindan kanske jag kan våga mig på gipset senare när sambon kommer hem och kan hjälpa mig. Koronn är ju så fantastiskt snäll och stod helt stilla även idag och lät mig pyssla som jag ville. DUKTIG liten!
Nu är han och mammsen portade inomhus tills det läkt så pass att han KAN vara ute utan gips eller annat omslag. Ettåringen skrek och sprang nån timme sen insåg han att det fanns mat och lugnade ner sig han också. Nyttig läxa!