- Svar: 121
- Visningar: 9 347
Han påpekar att den hårda tonen på sociala medier är ett problem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste ha missuppfattat, hade flickan ett handikapp? Jag trodde hon hade otillåtna skydd på sin ponny, men nu när du säger att det är samma sak som att bli uthängd för att man stammar på en teaterföreställning förstår jag att det var något annat, något handikapp som gör att hennes ponny får fel utrustning.Gud vilken otrevlig syn du har på hur man behandlar barn. Det märks fruktansvärt tydligt att du inte var där. Inte ens paragrafryttarna som var där var väl till mods av den behandling FLICKAN fick, INTE föräldern. Usch. Vilken inställning. Du missar poängen totalt i övrigt. Poängen var INTE att tjejen blev avstängd.
Självklart är det inte hela världen. Det är det så klart inte någon gång att bli totalt nersågad till knäna. Oavsett situation.
Och tro mig. Domaren och tävlingsledningen fick nog höra en hel del från ganska många efter. Klart som fan man inte behandlar ett barn på det sättet, även om det bara är en tävling. Jag tycker det är bra att sådant här kommer upp och jag tycker inte man förlöjligar en tioåring inför fullsatta läktare som du verkar tycka.
Är inte du lärare? Hade du tyckt det vore ok att tala om hur värdelös en tioåring är inför hela skolan för den stammar under en teaterpjäs? För det var vad som hände här. Och det pågick hur länge som helst.
Och jag tycker nog man kan ta ridsportens negativa saker både via medier och med domaren (vilket också gjordes). Varför vill du främja tystnadskultur för? Det är väl något vi verkligen inte behöver inom ridsportförbundet efter alla diskussioner om beteende av överordnade som faktiskt inte är ok.Jag måste ha missuppfattat, hade flickan ett handikapp? Jag trodde hon hade otillåtna skydd på sin ponny, men nu när du säger att det är samma sak som att bli uthängd för att man stammar på en teaterföreställning förstår jag att det var något annat, något handikapp som gör att hennes ponny får fel utrustning.
Och nej, jag är inte mellanstadielärare. Du måste ha förväxlat mig med någon annan användare.
Det jag tycker är tveksam är att ta upp det i förtäckta ordalag på en blogg. Har man åsikter om en domares lämplighet tar man väl det med arrangören och/eller förbundet.
Att ta upp det anonymt på en blogg, utan att tydligt skriva ut vem det handlar om, är väl knappast att motverka en tystnadskultur? Snarare underblåsa den.Och jag tycker nog man kan ta ridsportens negativa saker både via medier och med domaren (vilket också gjordes). Varför vill du främja tystnadskultur för? Det är väl något vi verkligen inte behöver inom ridsportförbundet efter alla diskussioner om beteende av överordnade som faktiskt inte är ok.
Såklart man inte talar om vem barnet är, är det det du är bitter på? Är ju inte så svårt att räkna ut vem det är heller.Att ta upp det anonymt på en blogg, utan att tydligt skriva ut vem det handlar om, är väl knappast att motverka en tystnadskultur? Snarare underblåsa den.
Det rimliga när någon gör fel är att man tar det direkt med den person och dess överordnade. Och det här verkar ju dessutom absolut inte ha skett i det fördolda, det var väl på en prisutdelning med många närvarande?
Jag tänker att man säger väl ifrån att det där var lite mycket där och då, och så kan det räcka. Arrangören lär väl välja en annan överdomare nästa gång.
Vad menar du att blogginlägget skulle leda till? På vilket sätt är det konstruktivt och leder till förändring, och vad specifikt är det som ska förändras?
Det är väl en helt olika saker att ifrågasätta tävlingssport rosetter, bloggare, tävlingssatsning och att bete sig som ett as mot någon.Jag måste ha missuppfattat, hade flickan ett handikapp? Jag trodde hon hade otillåtna skydd på sin ponny, men nu när du säger att det är samma sak som att bli uthängd för att man stammar på en teaterföreställning förstår jag att det var något annat, något handikapp som gör att hennes ponny får fel utrustning.
Och nej, jag är inte mellanstadielärare. Du måste ha förväxlat mig med någon annan användare.
Det jag tycker är tveksam är att ta upp det i förtäckta ordalag på en blogg. Har man åsikter om en domares lämplighet tar man väl det med arrangören och/eller förbundet.
Det här är ju för övrigt varför jag tycker tävlingssport för barn är problematiskt och inte lockar, det blir så enormt mycket känslor och brösttoner från inblandade vuxna. Som att det viktigaste på planeten var en rosett och en elvaårings tävlingssatsning, det blir så blodigt allvar som verkar oproportionerligt givet att vad det rör sig om är en elvaårings fritidsintresse. Det borde inte vara liv och död.
Är det att håna någon att meddela att ett ekipage är diskvalificerat?Så barnet ska hånnas offentligt och domaren ska skonas och man tar det diskret?
Beror på hur det meddelas tycker jag.Är det att håna någon att meddela att ett ekipage är diskvalificerat?
Vem domaren är. Jag är verkligen inte bitter, jag är förvånad att nån gitter bry sig offentligt om att det blev fel på en prisutdelning på en ponnytävling en gång.Såklart man inte talar om vem barnet är, är det det du är bitter på? Är ju inte så svårt att räkna ut vem det är heller.
Behöver det leda till något menar du?
Tja, är man inte insatt i hästsporten läser man troligen inte tidningen ridsport eller ovan nämnda blogg heller, eller hur? Är man inte insatt i hästsport lär man inte kunna räkna ut de (anonyma) män som är anklagade för till exempel sexuella trakasserier heller, det får ju ändå rätt mycket plats även i riksmedia liksom men har inte sett att de har gått ut på namn på dessa, ändå är det nog inte så svårt för någon som verkligen vill räkna ut vem det är.Vem domaren är. Jag är verkligen inte bitter, jag är förvånad att nån gitter bry sig offentligt om att det blev fel på en prisutdelning på en ponnytävling en gång.
Är man inte insatt i ponnysporten är det helt omöjligt att räkna ut vilka det handlar om, eftersom vanliga människor förmodligen inte kan nämna en enda svensk ponnyryttare vid namn. Än mindre vem som nästan vann en klass nånstans i Sverige för några månader sen.
Att du menar att man lätt kan räkna ut vad domaren heter säger väl mer om hur intern ponnysporten är, att man antar att det är allmänt känt vilka tävlingar ponnypappans barn tävlar på. Vem har koll på sånt, liksom? Som inte tillhör familjen, då.
Ganska ointressant ärligt talat. Du kan byta ut det mot något annat verb eller kombination. Det beror på hur det uppfattas av barnet och hon verkade inte tycka det var positivt i vart fall.Är det att håna någon att meddela att ett ekipage är diskvalificerat?
Jag reagerar inte för det blev fel på en prisutdelning. Jag regerar på att ett barn behandlas illa.Vem domaren är. Jag är verkligen inte bitter, jag är förvånad att nån gitter bry sig offentligt om att det blev fel på en prisutdelning på en ponnytävling en gång.
Är man inte insatt i ponnysporten är det helt omöjligt att räkna ut vilka det handlar om, eftersom vanliga människor förmodligen inte kan nämna en enda svensk ponnyryttare vid namn. Än mindre vem som nästan vann en klass nånstans i Sverige för några månader sen.
Att du menar att man lätt kan räkna ut vad domaren heter säger väl mer om hur intern ponnysporten är, att man antar att det är allmänt känt vilka tävlingar ponnypappans barn tävlar på. Vem har koll på sånt, liksom? Som inte tillhör familjen, då.
Men va? Det är ju inte ”ponnypappans” dotter det gäller. Eller menar du någon annans blogg??
Jo, det har jag informerats om för några dagar sedanDu blandar ihop två olika nyheter, den han pratar om här gäller absolut hans egen dotter.
Exakt såAlltså, självklart skulle ekipaget diskas. Men inte inför alla på prisutdelningen! Nån funktionär/domare borde ha gått in och meddelat de på prisutdelningen att något blivit fel och att de ska gå ut och avvakta besked. Sen borde en domare pratat med den ansvariga FÖRÄLDERN primärt eftersom det är föräldern som har det gröna kortet och därmed är den ansvariga för situationen. Sen skulle segertäcket osv tagits av och den rättmätiga vinnaren fått den och prisutdelningen genomförts med de ekipage som följde reglerna.
Att meddela detta inför alla och att rikta det till barnet känns så otroligt fel! Men självklart skulle ekipaget diskas om de bröt mot reglerna.
mmm såg det sedan när jag uppdaterade sidanJo, det har jag informerats om för några dagar sedan
Tycker kanske det låter tvärtom. Just eftersom det bara var en ponnytävling så måste väl folk vara snälla.Optimalt är det väl inte, men inte hela världen heller. Det är väl ändå ett val att låta sitt barn tävla, och då får man följa reglerna? Det är såklart surt att bli diskad, men det viktiga är väl ändå själva rundan man gjorde, inte rosetten.
Bäst hade väl varit att ta upp det personligen med överdomaren senare, snarare än att skriva på nätet om hur fel det minsann var. Känns lite som en storm i ett vattenglas, det var ju bara en ponnytävling. Det kan omöjligt vara så viktigt.
Den typen av regelbrott som inte påverkar resultatet borde kanska bestraffas med böter/avstängning riktade till den ansvariga i och för sig. Domaren ska givetvis följa reglerna och inte klandras för det. En 10-åring kan inte förväntas hålla koll på alla regler och borde inte få ta smällen, men det är den offentliga biten är värst.Alltså, självklart skulle ekipaget diskas. Men inte inför alla på prisutdelningen! Nån funktionär/domare borde ha gått in och meddelat de på prisutdelningen att något blivit fel och att de ska gå ut och avvakta besked. Sen borde en domare pratat med den ansvariga FÖRÄLDERN primärt eftersom det är föräldern som har det gröna kortet och därmed är den ansvariga för situationen. Sen skulle segertäcket osv tagits av och den rättmätiga vinnaren fått den och prisutdelningen genomförts med de ekipage som följde reglerna.
Att meddela detta inför alla och att rikta det till barnet känns så otroligt fel! Men självklart skulle ekipaget diskas om de bröt mot reglerna.
Ja, håller helt med om att det var oprofessionellt skött. Det är väl mer att det inte förvånar så mycket, eftersom det brukar vara ideella krafter som ordnar ponnytävlingar. Man får vad man betalar för, liksom, och kan kanske inte vänta sig att det blir helt lyckat alla gånger. Som arrangör försöker man få tag på så bra domare och överdomare man kan, men det är inte alltid det finns så mycket att välja på.Tycker kanske det låter tvärtom. Just eftersom det bara var en ponnytävling så måste väl folk vara snälla.
Det lät på krönikan som att de inte "bara" konstaterat att det var fel skydd utan även broderat ut saken i högtalaren och låtit det pågå en liten stund?
(Sedan håller jag iofs med ponnypappan om att man kan ju göra saker diskret, gå fram, prata, byta och sedan annonsera ngt)
Ja, håller helt med om att det var oprofessionellt skött. Det är väl mer att det inte förvånar så mycket, eftersom det brukar vara ideella krafter som ordnar ponnytävlingar. Man får vad man betalar för, liksom, och kan kanske inte vänta sig att det blir helt lyckat alla gånger. Som arrangör försöker man få tag på så bra domare och överdomare man kan, men det är inte alltid det finns så mycket att välja på.
Gissningsvis kommer de inte anlita just den här domaren igen, men det är kanske svårt att veta på förhand att det skulle bli såhär.