100% smältbarhet???

P

pys1

En återförsäljare av ett känt Engelsk myslifoder påstår att protein mängden som står på säcken : Protein 12,5% är lika med 125g smrp.Kan det verkligen vara så hög smältbarhet, är det för att det är ångkokt/mocroniserat? Någon som vet? :confused:

Sv: 100% smältbarhet???

Om det står smältbart i % så är det ju så...eller läser du på råprotein ?? 125 är väl inte så skyhögt heller.....finns ju högre ;-)

Det står bara protein på säcken inte smältbart. men det står ju på engelska.

Engelsmännen anger för det mest crude protein=råprotein inte digestible protein=smältbart pr

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 013
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar