10 %, vad för ansvar??

danilo

Trådstartare
Jag har blivit erbjuden 10% som en gåva i en ettåring. Min första tanke var att bara tacka ja, vad att förlora? Men när jag sen insåg att ägaren inte har den hästvård jag själv skulle önska så började jag fundera. Vad innebär 10 % för ansvar och skyldigheter egentligen, alltså Enligt Lagen? Ska man vara med och betala försäkringar, startavgifter, veterinärvård? Om ägaren skulle bli åtalad för vanvård, vad skulle jag då ha för ansvar?

Eftersom jag också är helt ny i travvärlden, så snälla HJÄLP! :crazy:

Sv: 10 %, vad för ansvar??

du skall betala 10% av allt som hästen kostar...den som står som företrädare och sedemera som tränare har ALLT ansvar rent juridiskt....du skall bara betala och få ev 10% av insprungna pengar...

Sv: 10 %, vad för ansvar??

Jag ska alltså betala 10% av allt, t.ex. veterinärkostnader, startavgifter och andra omkostnader?

De där tio procenten av de insprungna pengarna fick jag klart för mig rätt snabbt, men någon annan info fick jag aldrig. Har dock inte svarat än i alla fall...

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 672
Senast: TinyWiny
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 034
Relationer Jag bor i en WG (osäker på vad det heter på svenska, men kanske kollektiv?), jag står på huvudkontraktet och två killar hyr varsitt rum...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Agapi
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka