Alltså jag var på en workshop om ryttarens fysik igår, och det var så jäääkla bra!
Äntligen blev till och med jag peppad att träna annat än på hästryggen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag var på en workshop om ryttarens fysik igår, och det var så jäääkla bra!
Låter spännande! Man borde ju verkligen ta itu med det där. Inser nu när jag har en häst jag måste rida och inte bara kan åka runt på att jag verkligen måste jobba mer med styrka och kondition.
Fick ni några särskilda tips?
Har varit lite stillastående här då många stall omkring stängt pga smittorisk osv. Det i kombination med att ridbanan inte varit ridbar har gjort att det blivit mest kravlös ridning ute, kondition och klättring.
Jag har bokat in mig på en pay and ride om en månad, för skojs skull. Jag har aldrig ridit ett dressyrprogram och blivit dömd, kan bli väldigt spännande Ska rida LC:1 så det är ju inget avancerat, men det är ju ändå annorlunda att rida program mot att bara rida hemma.
Ska bli kul att "nosa" lite på dressyr och se om jag är lika nervös inför det som inför hoppning. Älskar att hoppa men på p&j och tävling blir jag ju så nervös. Tror det har mycket att göra med att det finns så mycket oförutsägbara moment i hoppningen, man vet inte hur banan går innan, man ska hoppa fram bland okända hästar, man vet inte exakt när man startar osv. Jag har ett ganska stort kontrollbehov och just allt det där gör att jag känner att jag inte har kontroll
Är det någon som har några tips inför programridning får ni gärna dela med er!
Ja då var det ett tag sedan, tiden går alldeles för fortTYvärr inga tips då jag startade dressyr på min B-ponny för sisådär en 28 år sedan (jösses vad tiden går) men stort lycka till!
Usch, Vad tråkigt. Hoppas att det är snabbt övergående och att följa får vara frisk fortsättningsvis.Här är det spm vanligt. Dags att boka tid för träning så går hon och skadar sig. Troligtvis sträckning självklart hb som varit problemområdet. Helt stel i sidan.
Ska få ut och skritta några dagar på plant underlag så får vi se hur det ser ut.
Fölet hade dessutom kolik i torsdags så allt på en och samma gång.