@Diabetikern Men fy så tråkigt att du har så mycket otur! Jag hoppas att det ordnar upp sig för dig snart, riktigt jobbigt när allt går emot en Håller tummarna för god bättring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur då?Igår lyckades hovis med att skära Eline högt upp på benet. Avvaktar för att se om veterinär behöver kallas ut.
(Hovis har aldrig råkat ut för något liknande tidigare och är grymt bra detta var bara ren och skär otur)
Hur då?
@ghostofashark Går det inte att rida ut alls så ni får lite variation från ridhuset?
Men ut och skritta kan du göra på allt utom sumpmark och kvicksand, så ut och rid ! Sen är det faktiskt ingen nackdel att trava/jogga lite på lite hårt underlag heller, särskilt inte om det är mycket ridhusridning annars . Så våga lita på ditt omdöme, och jag kan nästan lova att så länge du rider balanserat så kommer du absolut inte göra nån skada på häst!Jo, det är bara jag som är lite feg sådär med första egna hästen, tycker det är så svårt att bedöma när underlaget är lämpligt etc. Men jag jobbar på att bli lite mindre fjantig. Och nu har ju snön smält så nu går allt bra igen
Men gud så fin häst!Bortsett från att min bästa vän just är min bästa vän är hon dessutom beridare hos en av Sveriges just nu framgångsrikaste ryttare. Det gör ju att jag kan få lite tips och råd. Vilken hjälp hon är! I går var vi och övade lite banhoppning. Så roligt!
Skickar in en film. Det vi övade på var mest att jag ska lita på att vi faktiskt har bra distanser redan när vi svänger och att jag inte ska börja fippla med varken skänkel eller hand. Svårt men vad bra det blir. Fick ett fint tips "ANDAS!" Ta djupa andetag när jag svänger och fokusera lite på det i stället för att fippla. Sen så klart om med benen utan att klämma men finnas där samt att våga hålla lite mer i handen utan att bli dragande. Och vad min lilla häst hoppar! Hon hoppar verkligen bättre och bättre. I bland får jag dåligt samvete för att hon inte är hos någon bättre så hon kunnat få visa sin kapacitet bättre. Men, så tänker jag också att hon inte lider av att inte få gå större än hon gör, hon verkar ändå rätt lycklig.