Vad ni skriver! Hinner knappt med längre ju!

Empa är i alla fall fruktansvärt trött på sin sjukhage nu, som ändock är ganska stor för att vara sjukhage. 10x15meter skulle jag tippa på. (kommer ihåg när min gamla ponny fick stå i sjukhage på 3x4meter.)
I dag sprang vi för första gången lite grann också. Ville se så hon var ohalt nu när hon går på metacam. Och det är hon. Jösses så fint hon rörde sig, emellan bocksprången och viftandet med frambenen. Bus häst som blev överlycklig att få springa lite. Sprang både rakt fram och på volt, och ingen markering vare sig rakt fram, på stor volt eller på liten volt.
Nu hoppas jag att hon fortsätter vara ohalt även när metacamen försvinner (ger sista dosen i morgon). Är hon det så är det nog bara att konstatera att det var antingen en hovböld eller en stengalla.
Och så en fråga:
Har någon av er erfarenhet av att lägga sulor året runt? Vad för sula?
Empa har ju fruktansvärt känsliga hovar och är dessutom plattfot. Hovslagaren gör verkligen allt han kan och ingen har kunnat säga hur det ska göras på annat sätt. Hon växer nämligen inget på höjden på hoven, utan flyter bara ut. Hon är skodd med riktigt kort tå, rejäla utlägg och med överrullningssko (gör att hon ser bra ut på fötterna längre tid). Nu funderar vi på att lägga sula just för att skydda hennes egna sula. Vill egentligen inte, då det bara tar bort symptomen, men hon kan ju inte gå och bli halt stup i kvarten för att hon trampar på en sten. (okej, hon har haft stengalla 2 gånger i min ägo, men ändå).
Eller är det någon som har något annat tips?