Ni som inte låter era bäbisar vila under sommaren, oftast är det ju under denna ljusa period och om de går på bete som de tilltar i växt. Royal har växt och breddat sig en hel del nu på bara en månad ser man, så en vila passade bra här. Vill inte anstränga honom om han går in i en växtfas. Har fått lära mig att det inte är bra. Men sen så ser man ju på sin häst om den börjar växa eller ej.

Och lite skillnad på min som är väldigt stor oxå kanske

Intressant att läsa hur olika alla tänker och gör iallafall tycker jag!

Allt verkar oxå funka, för i denna tråd finns de snyggaste hästarna om man frågar mig
*halft kl*
För övrigt så går det inte så jättebra för oss. Hade sadelutprovare ute för några dagar sen, helt plötsligt får Royal nåt slags sadeltvång/blir rädd för nåt, i stallgången. Han ligger på backen helt plötsligt, alla benen fick skrapsår, han spräckte upp och bet sig i läppen REJÄLT(behövde dock inte sys), samt så är ena framtanden av, så vi ska in och röntga den på måndag

Han äter bra och verkar inte ha så ont längre, så tänkte hoppa upp i grimma idag och äntligen få sitta i nya fina sköna dressyrsadeln iallafall! Den låg jättebra på honom, såd et är inte det. Han hade inga problem att ha sadeln på sig sen, efter denna incident, testade direkt efter, samt dagarna efter nu, och då har det inte varit några problem alls. Vi testade en såndär fransk gjord, och den måste man ju spänna lite mer när man tar första hålet, än på en vanlig dressyrgjord som man kan ha väldigt lös i början. Jag undrar om det var den som gjorde det, för soms agt, inga problem emd min vanliga gjord

Så håll tummarna för oss på måndag, att vi bara behöver fila till tanden, och inte dra ut den. Inte kul att starta livet med en tand för lite, han lär behöva alla han kan få sen när han sak bli gammal och vis!