Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det var väl det jag skrev? Att han är så otroligt växtpåverkad så han är inte riktigt herre över sin egen kropp. Han har inte alls samma gång nu som i vanliga fall och självklart är energin knapp. Det är just därför spekulanten velar också, eftersom att han inte kunnat visa upp sig ordentligt så vet hon ju inte om han kan vara tillräckligt kvick osv för henne. Sen är det lite andra omständigheter som jag börjar tycka är ganska drygt med hela alltet men ja, vi får se efter helgen vad hon säger.
Men visst, möjligheterna är ju helt annorlunda vetrinärmässigt....@Sar
Men vad tråkigt, som sagt kändes det ju lite knäppt att dom inte kunde ultraljuda på en gång? Det är såna gånger man önskar att man bodde söderut...
Jobbigt med fångest också, min börjar släppa lite om ponnyn och nordisen, för äntligen är hela betet nerbetat till golfbanestruktur så nu kan dom gott gå och gnaga på det som finns!![]()
Min har som sagt vilat typ hela juni. Men nu kör vi igång!
Kvalitén och en del starter inplanerade under juli och augusti!
Ni som inte låter era bäbisar vila under sommaren, oftast är det ju under denna ljusa period och om de går på bete som de tilltar i växt. Royal har växt och breddat sig en hel del nu på bara en månad ser man, så en vila passade bra här. Vill inte anstränga honom om han går in i en växtfas. Har fått lära mig att det inte är bra. Men sen så ser man ju på sin häst om den börjar växa eller ej.Och lite skillnad på min som är väldigt stor oxå kanske
Intressant att läsa hur olika alla tänker och gör iallafall tycker jag!Allt verkar oxå funka, för i denna tråd finns de snyggaste hästarna om man frågar mig
![]()
![]()
Ja men exakt! Det är ju nu dom växer, nu när det är ljust och finns mkt näring i gräset! Tror tyvärr det finns för lite kunskap om hästarnas växtperioder.. Min har ju som sagt vilat nu och blivit riktigt riktigt snygg i kroppen. Äntligen!!
Halloj allihopa!!!
Har inte orkat läsa tillbaka där jag slutade, så jag frågar istället
Hur har det gått för er som ville kvala till 4-års championatet?
Vi tog två steg framåt - ett steg bakåt under våren och nu har Mowgli välbehövd vila, så för oss blir det inget championat![]()
Ni som inte låter era bäbisar vila under sommaren, oftast är det ju under denna ljusa period och om de går på bete som de tilltar i växt. Royal har växt och breddat sig en hel del nu på bara en månad ser man, så en vila passade bra här. Vill inte anstränga honom om han går in i en växtfas. Har fått lära mig att det inte är bra. Men sen så ser man ju på sin häst om den börjar växa eller ej.Och lite skillnad på min som är väldigt stor oxå kanske
Intressant att läsa hur olika alla tänker och gör iallafall tycker jag!Allt verkar oxå funka, för i denna tråd finns de snyggaste hästarna om man frågar mig
![]()
*halft kl*
För övrigt så går det inte så jättebra för oss. Hade sadelutprovare ute för några dagar sen, helt plötsligt får Royal nåt slags sadeltvång/blir rädd för nåt, i stallgången. Han ligger på backen helt plötsligt, alla benen fick skrapsår, han spräckte upp och bet sig i läppen REJÄLT(behövde dock inte sys), samt så är ena framtanden av, så vi ska in och röntga den på måndagHan äter bra och verkar inte ha så ont längre, så tänkte hoppa upp i grimma idag och äntligen få sitta i nya fina sköna dressyrsadeln iallafall! Den låg jättebra på honom, såd et är inte det. Han hade inga problem att ha sadeln på sig sen, efter denna incident, testade direkt efter, samt dagarna efter nu, och då har det inte varit några problem alls. Vi testade en såndär fransk gjord, och den måste man ju spänna lite mer när man tar första hålet, än på en vanlig dressyrgjord som man kan ha väldigt lös i början. Jag undrar om det var den som gjorde det, för soms agt, inga problem emd min vanliga gjord
Så håll tummarna för oss på måndag, att vi bara behöver fila till tanden, och inte dra ut den. Inte kul att starta livet med en tand för lite, han lär behöva alla han kan få sen när han sak bli gammal och vis!
Jag blir också väldigt konfunderad när jag läser om hur folk resonerar.
Jag förstår inte hur man dessutom planerar sin hästs träning ut efter väderlek?!
Jag resonerar på ett helt annat sätt, mina hästars träning går i första hand och sen får det regna och hagla bäst fan det vill.
Vila på sommaren och när det behövs pga växtfas.
Vi har under våren gått från målet championat i dressyr till det nya målet championat i hoppning.Halloj allihopa!!!
Har inte orkat läsa tillbaka där jag slutade, så jag frågar istället
Hur har det gått för er som ville kvala till 4-års championatet?
Vi tog två steg framåt - ett steg bakåt under våren och nu har Mowgli välbehövd vila, så för oss blir det inget championat![]()
Det kan ju vara ett så att hon förbereder för en ordentlig prutning.