Sv: 10rna del 5
Ja,jag tyckte det jag med!
Bara dumt att riskera något,räcker att han rasade dom kilona han gjorde redan...
Usch vad det är jobbigt med dessa "maghästar"! Känsliga som tusen,svåra att få upp hullet på,och tappar allt på direkten typ....
Veterinären tyckte ju att han var i jättefint hull när han var ut i slutet av Augusti,jag tyckte han var lite tunn,men nu har han som sagt tappat lite så nu ser han inte rolig ut...
Han ligger på maxgivan nu på hö (3,5 + 3,5 + 7),ute i hagen blir det några strån kvar,för han hinner precis peta i sig dom sista stråna från frukosten när det är dags för lunch,sen har han det och plockar i hela eftermiddagen. Inne i boxen så är det inte alls särskillt städat,ligger massa höstrån lite var stanns. Önskar jag kunde få i han mer hö,men som sagt så är det på gränsen nu vad han äter.
Skulle ha provat att lägga till lucern igen nu,men har inte vågat petat på något "nytt" sen han vart så dålig i magen,jag tog bort allt då. Nu räknas väll iofs lucern som grovfoder så det ska väll inte vara nån större fara... Tänkte se om jag får tag på mellasfri iallafall!
Och,idag är det Torsdag! Har jag gjort något mer i stallet? Nopp! På Lördag har jag som sagt utsläpp så tänkte passa på att göra klart en hel del där ute då. Ska nog plocka hem lite tvätt och sånt i morgon iallafall,kanske passa på att ge sadeln och tränset en rejäl putsning!