Sv: 10rna del 5
Orvar var ju väldigt krånglig med bettet,gillade det inte alls,bara gick emot det,och vid tränsning så körde han huvudet i vädret och ville inte alls gapa.
Sen provade vi ett Billy Allen bett,vet inte vad man ska säga att det är,men tre-delat,fast "rakt"!
Kopparinslag och rullgrej på mittdelen. Inte alls snyggt,men det är det som fått Orvar att verkligen gilla bettet,han går runt och snurrar på delen i mitten i bland så han blir alldeles dregglig nästan!
Här ser du lite hur det ser ut och funkar,finns säkert liknande att köpa i andra märken som kanske ser bättre ut,men detta är som sagt det som hjälpt oss. Tyvär har den som filmar helt fel fokus så själva bettet är lite suddigt,men är alltså det andra bettet hon visar!
http://www.youtube.com/watch?v=1S7cVEHoWlI
För övrigt så har jag en massa velande här hemma fram och tillbaka om en grej,får se vad jag beslutar mig för,men annars så är det lugnt här,Korven vart installad igår efter 3 månader ute på bete,varav 2 månader regelbunden ridning,han har skött sig kanon,och kan inte vara mer än nöjd!