Sv: 10rna del 5
Håller tummarna för det!
Är tanken att du ska behålla fölet till dig själv också?
I dag hade jag och Orvar premiärtur utan hästsällskap (Gubben var med på hundpromenad) direkt från gårdsplanen!
Gick väll.....
Sådär!
Gick kanonbra från gården,första "problemet" vi råkade på var en stor torr fläck under ett träd!
Hade nämligen spöregnat innan så allt var dyngsurt,men under en stor lönn så var asfalten torr,så den höll han på att glo ögonen ur sig på,backade och visste inte riktigt hur han skulle lösa det. Han började även backa ner i diket vilket jag verkligen inte ville då det är tvärbrant och flera meter djupt,så pulsen steg lite på mig med då kände jag!
Tillslut gick han dock fram.
Sen när vi kom i backen i byn,då hade nån satt på sånna här klarblåa "fågelnät" över alla (typ) 111 vinbärsbuskar som står där,så då glodde han med huvudet högt,men stannade inte utan traskade på.
Väll uppe på åkrarna så fick han lov att stanna och kissa,medans han stog där i godan ro så upptäckte vi att nån släppt ut alla sina (kanske 30?) får kanske 50 meter nedanför oss,så dom började springa runt där,Orvar stog ju och kissade så han kom liksom inte undan direkt,utan glodde ögonen ur sig,så spänd så han skakade nästan och när han var klar så körde han upp huvudet och sprättade i väg några steg och småtrippade i väg i nån halvtrav,men han lyssnade på mig superbra så han lugnade ner sig snabbt,sen gick resten av vägen hem hur bra som helst! Var väll ute en kvart-20 min kanske? Enbart skritt.
Klart godkänt,men när vi är ute med sällskap så är det oftast han som är den modigaste av hästarna,så väldig skillnad nu när han var ensam,verkligen som natt och dag. Men det blir ju bättre och bättre det också!