Sv: 10rna del 5
Hihi,så söt!
Och grattis till dräktigheten,blir spännande nästa år när fölen ska komma!
Och jag har sån beslutsångest här hemma..... Jag har ju bara ridit Orvar i hoppsadeln hittils,och det funkar inte med långa läder i den pga alla dessa "klossar",och mina knän är inte glada på mig...
Jag har ju en dressyrsadel som ser ut att ligga bra när man lägger på den på ryggen,MEN,pga hans sadeltvång så har jag aldrig vågat spänna den och ridit i den..
Jag vet inte om han kommer regera när det blir en kort gjord istället för lång! GHAAAA! Det sitter fortfarande kvar i skallen när jag spände på tömkörningsgjorden i början,när det slutade med akuten för mig...
Så jäkla löjlig man är,men jag kan inte släppa det! Gick ju så satans fort!!! Då var det ju också en kort gjord,och jag vet inte om det var därför han gick bananas,eller om det var pga gjorden,eller pga att han hade inte haft något runt magen mer än 2-3 ggr. Men min hjärna har fått för sig att det beror på den korta gjorden,så därför har jag inte vågat prova dressyrsadeln...
Jag vill vila mina stackars knän,och jag vill rida i dressyrsadeln då jag sitter mycket bättre i den,men ja... Usch! Tänk så exploderar han så där igen?!
Har tänkt att jag ska avvakta så han är helt cool med sadlingen + sadel,men det har han ju varit länge nu,står med öronen frammåt,alt sover när jag sadlar,nu är det bara mina hjärnspöken kvar...
Shoppade t.o.m ett jättefint dressyrträns och dressyrschabrak så jag skulle bli lite taggad att prova,men spärren sitter där...
Jag vill bara kasta på sadeln och spänna den snabbt,sen springa därifrån och stänga alla dörrrar,blunda och hålla för öronen!
Sen ska jag upp i den också,så även om han funkar att sadla med den så kanske explosionen kommer när jag sitter upp!
HJÄLP?!