10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Ja tänk att det var så nära! :nailbiting: Jag hade redan bokat hovslagare för skoning och veterinärbesiktning och allt! :eek: Nej nej, nu får han vara hos mig min fina kille, jag kommer inte kunna ta honom särskilt långt på tävlingsbanorna, men vi kan ju ha roligt ändå! :)

Och ja, du har helt rätt! Jag väntar ju smått till våren! Hoppas det stoet bakar en liten tös åt mig, då skulle jag bli mer än glad! :D

KL

Idag så fick min lilla C-ponny löshoppa för första gången sedan i December.

Hon var superduktig och mindes precis hur man gjorde. Jag hoppar alltid i bägge varv och tyvärr så lyckades jag inte filma i vänster varv, men här kommer i allafall en kort snutt på henne i höger varv, oxern är 80 cm (hon ska hoppa 90 på sitt test). Jag tycker själv att hon är kalasduktig

Stina hoppar

Filmen gick tyvärr inte att se. Löshoppar du enligt nya systemet eller gamla? Hade tänkt börja löshoppa Adrielle nu men känner mig lite osäker på det nya systemet då jag aldrig löshoppat enligt det tidigare.

Gamla. Ponnnyer ska visas enligt det
Ett ögonblick, jag lägger filmen öppet en stund så kan du se

Hihi,så söt! :D Och grattis till dräktigheten,blir spännande nästa år när fölen ska komma! :D

Och jag har sån beslutsångest här hemma..... Jag har ju bara ridit Orvar i hoppsadeln hittils,och det funkar inte med långa läder i den pga alla dessa "klossar",och mina knän är inte glada på mig... :crazy: Jag har ju en dressyrsadel som ser ut att ligga bra när man lägger på den på ryggen,MEN,pga hans sadeltvång så har jag aldrig vågat spänna den och ridit i den.. :crazy: Jag vet inte om han kommer regera när det blir en kort gjord istället för lång! GHAAAA! Det sitter fortfarande kvar i skallen när jag spände på tömkörningsgjorden i början,när det slutade med akuten för mig...

Så jäkla löjlig man är,men jag kan inte släppa det! Gick ju så satans fort!!! Då var det ju också en kort gjord,och jag vet inte om det var därför han gick bananas,eller om det var pga gjorden,eller pga att han hade inte haft något runt magen mer än 2-3 ggr. Men min hjärna har fått för sig att det beror på den korta gjorden,så därför har jag inte vågat prova dressyrsadeln... :arghh:

Jag vill vila mina stackars knän,och jag vill rida i dressyrsadeln då jag sitter mycket bättre i den,men ja... Usch! Tänk så exploderar han så där igen?! :eek:

Har tänkt att jag ska avvakta så han är helt cool med sadlingen + sadel,men det har han ju varit länge nu,står med öronen frammåt,alt sover när jag sadlar,nu är det bara mina hjärnspöken kvar...

Shoppade t.o.m ett jättefint dressyrträns och dressyrschabrak så jag skulle bli lite taggad att prova,men spärren sitter där... :o

Jag vill bara kasta på sadeln och spänna den snabbt,sen springa därifrån och stänga alla dörrrar,blunda och hålla för öronen! :nailbiting:

Sen ska jag upp i den också,så även om han funkar att sadla med den så kanske explosionen kommer när jag sitter upp! :nailbiting:

HJÄLP?!

Kan du inte prova att longera och leda runt honom med dressyrsadeln först? vänja in honom lite sakta, du behöver inte hoppa upp direkt?

Fast nu är du litegrann ute och cyklar

Jag var med när Dojjans lillayster visades för den domaren och tvärt om emot vad du läste in i hennes uttalanden (om avsmak för araber) så berömde hon mamman jättemycket, hon gick till och med särskilt fram till uppfödaren och sa att exakt såna arabston vill de se i SWB aveln.

Jo jag vet att hon tyckte om Sulana väldigt mycket och tyckte att hon var hemskt fin, det är ju jätte roligt att höra! Men det kanske var så helt enkelt att hon tyckte att han var för outvecklad (vilket jag kan hålla med om) men just eftersom hon påpekade så mycket just om araben i honom och det lät inte positivt. Tror hon hade velat sett mer halvblod i honom eftersom hon tyckte att han var för ädel. :)

Grattis till alla er som väntar föl tills nästa år, ska bli kul att följa!

Sofieolsson: vad fin han är! hur hög är han? :)

Senast ändrad:

Nu sitter jag äntligen vid datorn så här kommer bild på gossen:

1069928_10201082848166635_202119373_n.jpg

Han börjar äntligen få lite hals :) Har vuxit massor i vår och sommar och är fortfarande överbyggd så det blir nog ett par cm till.

Fin kille! Ser stor ut? :) Syns att det finns lite att fylla ut på honom än. :)

KL
Nu har jag laddat upp med 2kg morötter och massa havre tills transporten imorrn. :devil: Vi får väl se om tröjan åker på igen eller om han behagar kliva in frivilligt. :meh:

Vilken trevlig ponny!!! :love: Både rör sig och hoppar utomordentligt. En sådan skulle jag vilja ha till våra tvillingdöttrar den dag de är stora (och mogna!) nog för egen ponny!

Maja har inte hängt med från början varför ville du säljs honom?

Var ute idag första gången och red själv i skogen och tog även första galoppen ute i skogen carlito var jätte duktig:D
1003708_10151735330554771_1010050297_n.jpg

Främst för att jag är mest intresserad av avel och alltså vill ha ett sto. :) Men också för att han alltid varit lite utanför i min hjärna. Detta låter säkert hur klyschigt som helst, men han har alltid varit till salu i mitt huvud och därför har jag hållit honom på distans. När han var liten skulle han säljas (eftersom att jag ville ha ett stoföl och redan hade hans storebror som var min goseplutt), men då blev det storebror som fick åka. Sen kom hans lillebror som stal mitt hjärta totalt och då blev Kaptenen ännu mer utanför. Så blev mamman dålig och fick somna in och kvar var båda bröderna. Sen blev jag tyvärr av med lillebror i en olycka. :cry: Och efter det har det gått lite upp och ner med motivationen av ha kvar nån "plasthäst" öht. Men nu börjar jag se det roliga i höstens utmaningar. :) Hoppas det håller i sig!

Vad fin din kille är! :) Härligt med lyckad ute ritt!

Han är runt 165, tror det blir några cm till och framförallt på bredden. Igår invigde vi vår nya ridbana genom att tömköra några varv. Idag blir det lite longering. Lite enklare att komma igång nu när vi har egen bana :)

Tycker det är kul att du ska behålla din fina häst!

Ibland är det bara "meant to be" även om man inte trodde det ifrån början !
jag har också en häst som jag inte lyckats att sälja och inser att hon blir kvar - men hon blir å andra sidan det avelssto som jag planerade att hon skulle vara från början.

Ja det verkar verkligen så. Han som aldrig skulle bli kvar, nu är det bara han som ÄR kvar. O_o :p

KL
Nu är mina pojkar ÄNTLIGEN hemma igen! :love:

IMG_20130720_104445_zps8b688657.jpg

Kaptenen ville vara kvar på betet. Han tog fram åsnan i sig och växte som vanligt fast på rampen. Han gick in, tog morot och backade ut. Gick in, tog morot, backade ut. :meh: Vi provade först att lasta honom först, sen lastade vi på Balder men det gjorde ingen skillnad. Till slut höll svärfar grimskaftet där inne och jag LYFTE in hästen ett ben i taget, då plötsligt funkade det. :cautious: Han gör det inte lätt att tycka om honom när det är en transport med i bilden. ;) Tur för honom att jag redan bestämt att jag ska ha kvar honom! :p Skönt för dom att få vara utan grimma igen, på betet har de haft grimman på hela tiden - med koskällor som lever om. Måste vara tyst och skönt för dem nu. ;)

20130720_084928.jpg

Och mina ser ut såhär. Massor med broms har vi så hästarna är väldigt glada i sina täcken. De får vara utan dem på nätterna dock.

Längtar tills jag får börja rida igen! Kan man inte spola fram tiden till september. ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
154 844
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 571
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
125 177
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 112
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar