Sv: 10rna del 5
Glömde visst säga vad det var för föl jag bokat, det är en bruksnordis.
KL
Idag fick Kaptenen följa med in i stallet för lite ompyssling! Jisses anåda vad han är fettig i pälsen!
Snacka om att vattnet bara rinner av! Effektivt skydd mot regn, så det får väl vara accepterat tills vidare då.
Redde ut man och svans ordentligt och såg över hovarna lite noggrannare. Än så länge håller de fortfarande ihop mycket bättre än väntat! Men hittade en början till hålvägg på en bakfot, ska se om jag lyckas få tag på hovis så jag kan fråga om den. Hovis har semester såklart...
Jag är så glad att hans svans börjat växa! Han har haft (och har visserligen fortfarande) så skruttig svans. Ser ut som på en ettåring! Tvååriga nordisen skulle kunna dela med sig med en tiondel så hade det varit mer lagom.
Han skötte sig alldeles strålande inne i stallet, inte ett snedsteg! Trippade snällt i snöre men höll sig på gräset, annars gjorde det ont i tassarna. Sen när jag tog in kompisen för samma ompyssling blev det dock ett jäkla liv och spring. Han for runt som en idiot i hagen i flera minuter innan han nöjde sig med att bara skrika. Svettig på hela kroppen när Balder kom ut igen.
Jättemycket flugor överallt, hästarna var så irriterade så det är svårt att få bra bilder, men såhär såg han ut efter både ompyssling och motion! Tänkte sätta på alienhuvan men den var visst trasig...