10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Men så spännande, har sett att flera Dalwhinnies fått bra betyg så det blir kul att få veta vilket som är Fenestras häst! Stort grattis Fenestra!!!

Jag som har sett honom sedan han var liten tycker att han har utvecklats fantastiskt fint! Han kommer att fortsätta sin fina utveckling och du kommer att få en toppenhäst! Särskilt roligt var det att se att han kunde hoppa så bra.

Att han fick så lågt på typen är för att halvblod som är under 158 cm anses som för små och automatiskt får 1 poäng mindre på typen vilket betyder att han egentligen var värd.

För liten kan jag köpa men för ädel? O_o Har nog aldrig hört den kommentaren förut.

Han ser jättefin ut på bilderna, men i tunnaste laget.

Min häst har varit hemifrån för första gången i sitt liv idag , :D på seminstationen. Ska återkomma om en vecka, hon såg fin ut invändigt men inte brunstig just nu. Vilket jag iof visste men ville vara ute i god tid.

Jag lastade och körde henne helt själv, hon var så duktig så :love:

Har en -10a efter Dalwhinnie som vi fött upp själva.
Mamman Gabrielle är A-premierad och u ett elitsto som heter Galaxie i övrigt så är det Weltbürger - Bellini - Cyrano.
904841_499455606771009_430672776_o.jpg

Den hann jag se bilderna på i förra tråden innan den stängdes! Ser himla trevlig ut! Är det stofamilj F4?

*kl*

Vi var i alla fall ute på vår första promenad idag. I grimma och longerlina eftersom jag ville undvika att sätta bett i munnen på henne innan tandkollen.
Adrielle gick först med en äldre stabil valack bakom, hon var helt obrydd då vi mötte en bil och en motorcykel men hajade till för en stor trådrulle i diket.
Hon blir tryggare i vattenspiltan för varje dag (där hon får kraftfodret) men aktar sig noga för att stå på gallret.

Jag märker att hon sover väldigt mycket i hagen nu så antagligen växer hon. Jag hoppas så att vi får klara besked ang. tänderna imorgon så vi får börja jobba på riktigt!
Nu anser ju jag att detta inte ska gå på min bekostnad (eftersom det skulle vara gjort innan köp) men jag lyckades ändå öka på månadskostnaden genom att beställa en Mattes Correction Pad så att sadeln ska passa bra. Får trösta mig med att det i alla fall är billigare än att köpa en ny sadel ;)

Tack! Ja jag är såå glad jag har honom! Ja jag blev helt paff när dom sa hopp poängen, men då kan vi förhoppningsvis komma ut lite på hoppbanorna också i framtiden hehe :love:

Ja jag vet att dom gärna drar ner en poäng på allt som är under 160 men jag hade räknat med en sjua, absolut inte mer pga. storleken men inte heller under men men :) Jag hoppas han växer på sig under sommaren, det behöver han! Nej precis för ädel kan man bli det? Jag håller med om att han är lite tunn och överlinjen inte riktigt har kommit än, men han är ju snygg ändå! :)

KL

Grattis till alla som gjort 3-års testet! Måste kännas skönt nu när det är över? ;)

I dag red jag ut med en stallkamrat,lånade en av hennes islänningr,och fy bubblan vad kul det var! :D Första gången för mig någonsin,trots 18 år i hästeriet,som jag rider islänning! Har alltid trott att det inte varit något för mig,men det var skitkul! :bump:

Så nu får vi hoppas Korven sköter sig,annars så blir han utbytt mot en sån där "raggsocka"! :p

Haha,nejdå,jag får fortsätta kampera ihop med min korv,men det var verkligen fruktansvärt kul! Hade jag haft råd,tid,och lust med en till hade jag köpt en miniräser på direkten. Så bekväm storlek,lätt att komma upp,och tölten var helt underbar! Galoppen var otroligt trevlig den med,var inte alls beredd på en sån fin galopp från den där lilla saken,men den var väldigt rund och fin! Jag är lite nyförälskad! :D

Sen,ang korven så rullar det på även där,hon promenerar ut han i skogen,hoppar upp där,rider i skogen,och promenerar hem,vilket har lett till att det är inga problem alls att rida han utan sällskap. Uppsittningen funkar klockrent så länge han är lite promenerad innan,då står han som ett ljus. Han är även lite riden på bettlöst,inga problem alls. Hon tar det lugnt och kräver inte så mycket alls,så det funkar toppen. Hon för även dagbok efter varje ridtur,ska bli spännande att läsa den sen! =D 12 dagar kvar innan han ska hämtas hem,saknar han!

Vart så glad här om dagen när jag hittar ett mejl från min stallägare: "Vi saknar er så mycket,Orvars box är såååå tom nu!" Vet att jag brukar skryta om dom,och nu gör jag det igen,dom är bara bäst! :love:

Egentligen skulle han ju haft 7,5 om de tar bort en poäng på grund av stl, tänk på det!

Ja gud ja! Idag har hon levererat den lilla!

Hon fick 897 988.5 totalt 49.5 poäng och blev bästa gångartshäst. Sen fick hon 9-9 på ridprovet!

Vilken liten häst och vilken fin utbildare med team!

Men åh så roligt att höra, jag tyckte ju att hon såg fin ut!:love: Hoppas min lilla får brås lite på din!;)

KL.
Grattis alla till fina 3-årstest!! Speciellt Fenestra - visade du på strömsholm? Tror jag kanske såg henne. Missade Malacki tyvär med någon minut tror jag.

Räkan fick guldstjärna för uppförandet. Hon var så himla lyhörd, trevlig, uppspelt men ändå sansad. Men hon förbryllade hoppdomaren som hade väldigt svårt att sätta poäng på henne. Hon kom till och med ut och pratade lite med oss efteråt. Både domaren, visaren, jag och lite folk som stod runt omkring och hade sett henne tyckte att det såg ut som om något satt fast i länden. Hon hade inte alls samma bakben och rygg över hindret som hon brukar. Det började bra men när rörelsen skulle fortplantas bak i kroppen tog det stopp. Samma i gångarterna - hon rörde sig inte över ryggen, galoppen som är riktigt fin var platt och obalanserad. Skritten var riktigt dålig och den brukar vara bra. =( Så troligtvis kanske det var det som spökade och jag ska boka kiropraktor asap.

Hon fick 877,5 skritt 7,5 trav 6,5 galopp7 hopp 8 8
Totalt fick hon 46p och klass 1 som hopphäst. Lite surt, så nära men ändå så långt borta från ett diplom. Domaren hade funderat på att ge henne 8,5 8,5 i hoppningen - var kludd i protokollet, men så blev det ju inte.

I ridprovet så stod hon emot, bockade lite när jag knackade till med skänkeln men skötte sig. Kändes tydligt att hon var trött men också att hon inte rörde sig som hon brukar när jag red. Hon fick 7,5 och 7 i protokollet.

Wow, vilket resultat! Vann du betäckning med Luxus CML då, eller?

Ja det gjorde vi! Vilken vinst!! Nu ska vi bara försöka landa och bestämma oss för vad vi ska göra framöver.

Verkar som vi kanske har en riktigt bra ryttare åt henne sen också så hon får bli lite meriterad!:)

Nu blir jag ju nyfiken eftersom jag är från samma trakter som dig - du vill inte PM:a vem som ska rida henne om det är nån som är härifrån? :)

Min avskyr vatten, så jag är imponerad över att din ens går med på att ställa sig i vattenspiltan. Hon är i vanliga fall lugnet själv, men när vattenslangen kommer fram växer hornen ut och hon blir hemsk. Som "tur" är så kämpar tjejerna som har henne just nu på med det, så jag slipper. Nu går hon åtminstone med på att de spolar henne på frambenen, så det går i alla fall framåt.

GRATTIS! Vad himla himla roligt! Och vilken vinst! :) :) Hon är ju så himla fin. :love:

Ottilia: Vad härligt att även Räkan skötte sig så bra, alla i den här tråden verkar vara himla trevliga pållar! Synd att hon verkar spänd och som om nånting är snett, hoppas du får ut ET/kiropraktor snart så du får det kollat. Hon fick ju himla bra poäng ändå för att ha varit så "låst", så tänk vilka höjdare det kommer bli på kvalitets! ;)

Molin: Jag kunde inte se dina bilder i telefonen, men åååh vad hon är fin! Tycker som andra att hon är klart snyggast på tvåårsbilden, jättefin! :love: Så speciell färg också, lite synd att hon kommer bli vit ju. :p

Fibusen: Vad kul att det går så bra för Korven! :)

KL
Ja, så har tandläkaren varit här! Alla tänder som det är dags för är redan bytta och klara, allt såg jättefint ut! Nån liiiiten kant som slipades ner men annars fanns där ingenting att klaga på. Så nu ska jag longera mannen inspänt så att han fattar att han kan gå framåt även fast bettet tar emot... Han gick ju emot bettet i höstas också vilket försvann efter att han longerats inspänt nån gång, men nu ville jag avvakta tandkoll innan jag "satte hårt mot hårt". Han fick dock mer än godkänt på dagens koll, skönt! :)

Jag berättade allt som hände i lördags för vet och hon klämde och kände och kollade men han ömmar ingenting nånstans, rör sig precis som vanligt och är pigg och glad som alltid. När jag släppte ut dem efter att de fått piggna till lite så drog han och Balder en racerunda direkt och jag ser verkligen ingenting som skulle kunna vara galet... Vet tyckte inte jag behövde ringa nån ET om jag inte skulle se nåt konstigt, så jag avvaktar lite.

Men imorrn ska han longeras! Slut på leken nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
154 840
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 571
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
125 177
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 112
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar