Sv: 10rna del 5
KL
Grattis till alla som gjort 3-års testet! Måste kännas skönt nu när det är över?
I dag red jag ut med en stallkamrat,lånade en av hennes islänningr,och fy bubblan vad kul det var!
Första gången för mig någonsin,trots 18 år i hästeriet,som jag rider islänning! Har alltid trott att det inte varit något för mig,men det var skitkul!
Så nu får vi hoppas Korven sköter sig,annars så blir han utbytt mot en sån där "raggsocka"!
Haha,nejdå,jag får fortsätta kampera ihop med min korv,men det var verkligen fruktansvärt kul! Hade jag haft råd,tid,och lust med en till hade jag köpt en miniräser på direkten. Så bekväm storlek,lätt att komma upp,och tölten var helt underbar! Galoppen var otroligt trevlig den med,var inte alls beredd på en sån fin galopp från den där lilla saken,men den var väldigt rund och fin! Jag är lite nyförälskad!
Sen,ang korven så rullar det på även där,hon promenerar ut han i skogen,hoppar upp där,rider i skogen,och promenerar hem,vilket har lett till att det är inga problem alls att rida han utan sällskap. Uppsittningen funkar klockrent så länge han är lite promenerad innan,då står han som ett ljus. Han är även lite riden på bettlöst,inga problem alls. Hon tar det lugnt och kräver inte så mycket alls,så det funkar toppen. Hon för även dagbok efter varje ridtur,ska bli spännande att läsa den sen! =D 12 dagar kvar innan han ska hämtas hem,saknar han!
Vart så glad här om dagen när jag hittar ett mejl från min stallägare: "Vi saknar er så mycket,Orvars box är såååå tom nu!" Vet att jag brukar skryta om dom,och nu gör jag det igen,dom är bara bäst!