Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En vanlig täckesgjord brukar fungera bra i början. Vi satte på tvååringen täckesgjord två gånger innan vi började med tömkörningsgjorden,
som han hade på sig ett par gånger och sedan var det bara att slänga på sadeln, som han gick med ett par gånger, sen var det bara att
sitta upp och rida ut i skogen.
Du kan pilla och killa lite runt gjordläget och under magen. Är de okej med det bör det inte vara några problem med gjorden. Är det kittligt och jobbigt så fortsätt tills det är okej innan du sätter gjorden.
Jag har gjort som Ironwill och satt en vanlig täckesgjord (elastisk) i boxen samtidigt som lite skrammel i krubban. Sen bara låtit de stå där med den på ett tag.
alltså jag går nog för fort fram. Inte rent utbildningsmässigt alls, men gjord och sånt har jag knappt tänkt på. När det gäller täcke o täckesgjordar (som sitter på täcket) så kastar jag på täcket som jag gör med vuxna hästar Alltså de gånger vi provat täcke.
Apropå täcke så pratade jag ju med stallägaren igår om hur de gjorde med täcken. De använder aldrig täcken på unghästar oavsett väder så jag kör deras linje.
Nä, jag har inte heller gjort det till någon grej på Rozzie, men då är hon ju stencool också.
Man får utgå lite från temperamentet på hästen, är man orolig för att den kommer att reagera negativt så är det bättre att vara lite försiktig.
Rozzie och hennes vänner på lösdriften har inte heller täcke på sig, de har en stor ligghall de kan häng i vid dåligt väder
Hästnyheter Sociala medier förmedlar ofta en förskönad bild av ridsportens glans och perfekta ridteknik.
Samtidigt växer en oro för att unga ryttare...
Juridik & Ekonomi Jag instämmer här @Otherside. Jag drev eget tills i oktober förra året och åren innan tjänade jag bra, dvs jag slog i taket och fick...