-10 kg, 3 månader?

Alltså, jag är sån. Jag tycker för mycket om mat för att konstant späka mig, jag gillar ett glas vin ill magen, äter ute och att umgås kring mat.
Lätt värt att ta en diet en gång om året och i övrigt äta lite som jag vill.
Kost, hur ERBARMLIGT tråkigt låter det inte.

Ineffektivt säkert men livet är mer än jakten på den perfekta kroppen. Och jag har hellre en kropp med lite hull än äter sallad till middag 4 dagar i veckan.
Fast man måste inte äta sallad 4 dagar i veckan det är ett feltänk.

Jag tar inte Expressen som källa, sorry.

Men jag håller i sak med att riktig jojobantning inte är hälsosamt. Att ta t ex en fasteperiod då och då för att få känslan av att rensa ut och gå ner i vikt ser jag inga hälonackdelar med.

Men då är väl nån av dessa 5:2 och 16:8 ett alternativ i så fall? Då går inte vikten lika mkt jojo.

Jaha, det är OK med dieter, bara du får argumentera emot och sedan godkänner av dig föreslagna alternativ? Det är ju också en form av jojobantning i den värld, att gå ner det man gått upp.

Nja, mitt argument handlar bara att man bör eftersträva att hålla en balanserad vikt istället för att pyssla med jojobantning.

Idag blev det en lingongrova utan pålägg till frukost, sen lunch på Ikea. :o 1,5 potatis och en halv rödspätta, panerad dock så gissar att den inte alls var särskillt nyttig...:angel: Men, även om det var skitgott så åt jag bara så pass att jag inte var hungrig längre. Hade det varit innan jag upptäckte att jag gått upp 10 kg så hade alla 3 potatisarna och hela fisken hamnat i magen.

Drack vatten till maten, och för övrigt 3 koppar kaffe. Gått på Ikea, konkat tunga kartonger, burit upp och ner i trappor så i dag har kroppen fått jobba lite extra. Ska bara rodda ihop en middag strax sen blir det inget mer i dag. Bara att vänja sig att lägga sig utan kvällsmackor hädanefter ... :cautious::cry:

Idag blev det en lingongrova utan pålägg till frukost, sen lunch på Ikea. :o 1,5 potatis och en halv rödspätta, panerad dock så gissar att den inte alls var särskillt nyttig...:angel: Men, även om det var skitgott så åt jag bara så pass att jag inte var hungrig längre. Hade det varit innan jag upptäckte att jag gått upp 10 kg så hade alla 3 potatisarna och hela fisken hamnat i magen.
Jag gör så att jag skippar brödet men äter som vanligt i övrigt. Till middag (lunch) idag blev det stekt sill med kokt potatis, 5-6 potatisar och 6 sillfileer vilket är en ganska normal portion för mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka