-10 kg, 3 månader?

Rökning är väldigt vanligt. Tror du att rökare inte vet att det är skadligt?

Jag tror jojo-vikt är vanligare. Jorå, men påminner man rökare kanske dom tar sitt förnuft till fånga. Man kan ju hoppas iaf... eller så tycker dom att det är värt att få blossa trots försämrad hälsa och kortare livslängd.

Just det, jag röker också!
Bara för att jag vill. :D

Dom här bilderna skrämmer dig inte alltså? :)

D299-NeutralaPaket-Uk1-300x175.jpg

Jag har försökt lära mitt barn att vi berättar inte saker för folk de troligen redan vet.

Att de är tjocka
Att de är magra
Stt de har fräknar
Att det är farligt att röka
Att de har en stor näsa
Med mera.

Jag tycker det är lite av en fin regel.

@Hero varför påtala sånt för en vuxen människa?
Ingen missar väl att det är farligt att röka?
Men man kan göra det ändå.
Jag tänker börja igen när jag är 70.

Frågan var hur Pudlan tänkte, om hen t ex såg ett direkt samband mellan lightläsk och höjt blodsocker eller om det var att lightläsken påverkar matvanorna i övrigt negativt vilket gör att den bekanta inte går ner i vikt.
Och det framgår inte om den bekanta har typ 1 eller typ 2-diabetes, två helt olika sjukdomar. Att media och gemene man pratar om bara "diabetes" när man i 9 fall av 10 menar just typ 2-diabetes gör att typ 1-diabetiker får dras med många "fördomar" om sin sjukdom. Det stör mig.

Frågan var hur Pudlan tänkte, om hen t ex såg ett direkt samband mellan lightläsk och höjt blodsocker eller om det var att lightläsken påverkar matvanorna i övrigt negativt vilket gör att den bekanta inte går ner i vikt.
Och det framgår inte om den bekanta har typ 1 eller typ 2-diabetes, två helt olika sjukdomar. Att media och gemene man pratar om bara "diabetes" när man i 9 fall av 10 menar just typ 2-diabetes gör att typ 1-diabetiker får dras med många "fördomar" om sin sjukdom. Det stör mig.

Ok, jag vet ju inte hur hon tänkte.
Men enligt vetenskapliga undersökningar så finns det ett samband med ökat blodsockervärde och lättare att gå upp i vikt. Så det var väl delvis svar på din fråga.

Ok, jag vet ju inte hur hon tänkte.
Men enligt vetenskapliga undersökningar så finns det ett samband med ökat blodsockervärde och lättare att gå upp i vikt. Så det var väl delvis svar på din fråga.
Men varför svarar du då när du inte vet vad hon tänkte?

Jo fast självaste poängen är att det är inga problem att äta ett äpple under "fastan" om man nu vill göra det om man bara äter ett äpple mindre senare. Det är totalen som räknas och uppdelningen är bara ett sätt att uppnå det. Det låter så fel för mig att prata om man "får" göra det..

Njae, med 16:8 är det strikt fasta som gäller under fastan, ingen fejk-fasta på 500 kalorier.

Poängen med fasta går liksom förlorad om du får äta en 100 grams Marabou. :cool:

Nä, inte mer än bilder av påkörda människor utan reflexer.

Alltså tror du på riktigt att en rökare inte vet att rökning skadar kroppen?
Jag gillar att röka och jag ser inte min kropp som nåt tempel som till varje pris måste hållas perfekt.
Den funkar jättebra till det mesta ändå.
:bow::up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka