Men varför? Tror du inte man kan tänka själv??
Och hur blir nån annans vikt problematiskt för dig?
Fast jojo-vikt verkar ju så vanligt ?
Ej problematiskt för mig. Men problematiskt för dom som drabbas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför? Tror du inte man kan tänka själv??
Och hur blir nån annans vikt problematiskt för dig?
Fast jojo-vikt verkar ju så vanligt ?
.
Rökning är väldigt vanligt. Tror du att rökare inte vet att det är skadligt?
Men det är för tråkigt för mig.Att tänka mer långsiktigt än beach 2018.
Just det, jag röker också!
Bara för att jag vill.
Just det, jag röker också!
Bara för att jag vill.
Läsk är ett jävla skit! Kan inte fatta hur många dom dricker då mycket läsk. Så många som dricker mycket av det varje dag. Har en bekant med diabetes hen dricker 2 st 1,5 liters light läsk per dag. Och hen går inte ner i vikt och diabetesen är väll inte så bra.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-lightlask-kan-bidra-till-fetma-och-typ-2-diabetesHur tänker du att lightläsken påverkar diabetesen?
Frågan var hur Pudlan tänkte, om hen t ex såg ett direkt samband mellan lightläsk och höjt blodsocker eller om det var att lightläsken påverkar matvanorna i övrigt negativt vilket gör att den bekanta inte går ner i vikt.
Och det framgår inte om den bekanta har typ 1 eller typ 2-diabetes, två helt olika sjukdomar. Att media och gemene man pratar om bara "diabetes" när man i 9 fall av 10 menar just typ 2-diabetes gör att typ 1-diabetiker får dras med många "fördomar" om sin sjukdom. Det stör mig.
Men varför svarar du då när du inte vet vad hon tänkte?Ok, jag vet ju inte hur hon tänkte.
Men enligt vetenskapliga undersökningar så finns det ett samband med ökat blodsockervärde och lättare att gå upp i vikt. Så det var väl delvis svar på din fråga.
Vetenskapliga undersökningar säger väl oftast mer än några andras tankar ? Inte för att @Pudlan säkert har intressanta tankar att bidra med.Men varför svarar du då när du inte vet vad hon tänkte?
Jo fast självaste poängen är att det är inga problem att äta ett äpple under "fastan" om man nu vill göra det om man bara äter ett äpple mindre senare. Det är totalen som räknas och uppdelningen är bara ett sätt att uppnå det. Det låter så fel för mig att prata om man "får" göra det..
Det magiska ordet i länken är kan.
Nä, inte mer än bilder av påkörda människor utan reflexer.Dom här bilderna skrämmer dig inte alltså?
Nä, inte mer än bilder av påkörda människor utan reflexer.
Alltså tror du på riktigt att en rökare inte vet att rökning skadar kroppen?
Jag gillar att röka och jag ser inte min kropp som nåt tempel som till varje pris måste hållas perfekt.
Den funkar jättebra till det mesta ändå.