1-årsvaccinationen

Bubble

Trådstartare
Jag undrar hur pass viktigt det är att man tar den exakt då hunden är 1 år. Spelar 1 vecka någon roll?
Tack på förhand :)

Sv: 1-årsvaccinationen

Jag vaccinerade min vovve när hon va 1 år och 2 veckor, enligt vet inge problem det viktigaste är tydligen att man inte tar den INNAN års dagen om man ska tävla för då räknas det inte spm fullt skydd, vet ej om detta stämmer..

Tack för svaren verkar som att det är på ett ungefär vid 1-årsdagen då! :)

sent svar, men ändå ;)
I utställningssammanhang måste hunden vara vaccinerad med 1års-sprutan för att få komma in på området, när den har fyllt 1 år.
I mitt fall betydde det en akutvaccinering ;) Då hunden fyllde 1 på lördagen, och skulle ställas ut på söndagen. Alltså var hon tvungen att vara vaccinerad innan 1 år ålder då.
Annars är det som ovan, det räcker med att det är i närheten av 1årsdagen.

Lite rörigt svar, hoppas jag fick fram vad jag menade!

Tack för svaret! Tur att vi inte har någon utställning inplanerad just nu annars hade man blivit snopen när man kommer dit om man inte får komma in :)

Har tid för vaccination bokat på måndag (då är han 1 år och 4 dagar) :)

Det sägs att det ska vara jättepetigt med sånt men vaccinerade min vovvs en vecka försent och det gick ändå bra, även fast jag skulle resa utomlands efter! :)

Det spelar ingen roll så länge man håller sig till SKKs regler.
Min hund fick sin 1års-spruta när hon var 1år och 2 månader. Har aldrig haft några som helst problem att komma in på tävlingar.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 405
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar