Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vaccinerade min vovve när hon va 1 år och 2 veckor, enligt vet inge problem det viktigaste är tydligen att man inte tar den INNAN års dagen om man ska tävla för då räknas det inte spm fullt skydd, vet ej om detta stämmer..
sent svar, men ändå
I utställningssammanhang måste hunden vara vaccinerad med 1års-sprutan för att få komma in på området, när den har fyllt 1 år.
I mitt fall betydde det en akutvaccinering Då hunden fyllde 1 på lördagen, och skulle ställas ut på söndagen. Alltså var hon tvungen att vara vaccinerad innan 1 år ålder då.
Annars är det som ovan, det räcker med att det är i närheten av 1årsdagen.
Lite rörigt svar, hoppas jag fick fram vad jag menade!
Det sägs att det ska vara jättepetigt med sånt men vaccinerade min vovvs en vecka försent och det gick ändå bra, även fast jag skulle resa utomlands efter!
Det spelar ingen roll så länge man håller sig till SKKs regler.
Min hund fick sin 1års-spruta när hon var 1år och 2 månader. Har aldrig haft några som helst problem att komma in på tävlingar.
Hundträning Ah, jag trodde de hade båda varianterna. Finns en del träningskoppel för bruks som har dubbla stopp, får kanske leta reda på ett sånt om...
Hundavel & Ras I så fall borde hon ju titta på vinthundarna. De är förvisso inget för den som vill ha framgångar på lydnadsplanen, men tränar man korta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.