1 årings testiklar....

A

arabica

Ngn som vet när testiklarna på pojkarna ska ha "trillat ner"?
Mn pojk är född 05 i april och vi kan bara "ana" att det finns testikel/ar långt uppe.

När bör man oroa sig för att det kan röra sig om en klapphingst?

orolig....:(
 
Sv: 1 årings testiklar....

fram till 2 1/2 år ålder. innan dess så är det bara att vänta. så var inte orolig än:)
kan ta ännu längre tid också
 
Sv: 1 årings testiklar....

Åh, då kan jag pusta ut:)

Tackar för svar!

/ arabica
 
Sv: 1 årings testiklar....

har samma problem här med...trodde att jag skulle slita loss håret på huvudet efter varje gång jag kikade,och såg bara en liten,liten "knöl",som en 50 öring ungefär,om inte ännu mindre...:confused:

men pratade med veterinär och hon tyckte att det skulle vara otroooligt onödigt att göra en buköppning för att kastrera,då han är född i maj-05,hon tyckte inte att jag skulle börja oroa mig förens när han fyllt två,och det inte har växt nått mer...:) är ju ett tag till att hoppas på!

känner att jag inte direkt har ekonomin till att kastrera en klapphingst jusst nu...:crazy:
 
Sv: 1 årings testiklar....

Min hade dom nere redan då han var ½ året och tur var det, för det var ett nödvändigt ont att kastrera honom då han var runt 10 månader. :devil:
 
Sv: 1 årings testiklar....

Min hingsts kulor har gått upp och ner hela tiden och nu som tvååring är båda nere. Jag hoppas att dom är det när jag hämtar honom från betet till hösten också.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 116
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 067
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 292
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp