token
Trådstartare
har en kille som fyllde ett år den 12 april. Har köpt ett nytt sto som han gillat och gått bredvid i hagen, jättebundisar direkt. Har liksom inte tänkt tanken att den lilla ska göra nåt... han är väldigt tillbakadragen och har föltuggat åt dom andra så fort dom kommer nära, o så även åt detta stoet.
Idag fick han som han ibland brukar, gå lös in bedvid mamma....det andra stoet stod i stallgången. Han blev som förbytt, helt jävla crazy och vrålade och skrek och pang på. Jag hann inte med.
blev faktiskt lite chockad, från ena dan till andra liksom.
Jag hade även hans pappa, en fullblodshingst. Den var VÄLDIGT hingstig och gick ej ha i samma stall ens som stona. Var väldigt cool med dom ute och även vid ridning men stallet var bara att glömma.....hoppas inte det är sådan far, sådan son.....
Är det normalt att dom blir hingstiga och betäcker så här tidigt????
då är det ju bara att dela hagar bums. Synd bara att ha honom ensam...Han ska på hingstbete i sommar och tänkte dela dom efter det....
Idag fick han som han ibland brukar, gå lös in bedvid mamma....det andra stoet stod i stallgången. Han blev som förbytt, helt jävla crazy och vrålade och skrek och pang på. Jag hann inte med.
blev faktiskt lite chockad, från ena dan till andra liksom.
Jag hade även hans pappa, en fullblodshingst. Den var VÄLDIGT hingstig och gick ej ha i samma stall ens som stona. Var väldigt cool med dom ute och även vid ridning men stallet var bara att glömma.....hoppas inte det är sådan far, sådan son.....
Är det normalt att dom blir hingstiga och betäcker så här tidigt????
då är det ju bara att dela hagar bums. Synd bara att ha honom ensam...Han ska på hingstbete i sommar och tänkte dela dom efter det....