Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Handlade det om hingstföl under året som blev pappor?
Jag vet ett arabföl där pappan var åring. Pappan DNA-verifierades som just pappan...
Ang unga föl och hingstighet. Min herre är i princip på dagen 9 månader. Han är en snäll skit härhemma, och alla försök att hitta några nedtrillade kulor har misslyckats. Det bor inga ston härhemma.
Idag har vi varit på klinik. Det fanns brudar där. Jättesnygga brudar. Unge herrn blev helt borta av allt testosteron som sprutade ur öronen på honom. Han har mullrat, vrålat, krökt på nacken, hummat och piafferat. Med full fjong på utrustningen. Jag tvivlar inte en sekund på att han skulle betäckt om han haft chansen.
Sen om det blivit nåt av det eller ej - det är inte det relevanta för mig. Men sederad trillade två kulor ner i alla fall, så beroende på hur ofta han har dem nere till vardags kan han ju mycket väl vara fertil.
Ännu ett bevis på att rätt som det är så löper hormonerna amok.
En klapphingst är ju inte fertil eftersom testikeln ligger i bukhålan och blir för varm.
Enligt veterinär är det osannolikt att en klapphingst är fertil. Man kan inte vara helt säker, men det är osannolikt. Däremot får de ett stort hormonpåslag, så de är mycket hingstigare än "vanliga" hingstar.
Släpper man ett 10- månaders hingstföl med stoflock på bete så är den närmre ett och ett halvt innan hösten, så då är det självklart att den kan hinna bli fertil under sommaren. Skulle jag heller aldrig göra.
Om jag fattade det rätt så handlar diskussionen om hingstföl som går med t ex mamma under våren innan de är ett år. Har ännu inte fått bevisat för mig att en sådan har kunnat frambringa ett föl...
Enligt veterinär är det osannolikt att en klapphingst är fertil. Man kan inte vara helt säker, men det är osannolikt. Däremot får de ett stort hormonpåslag, så de är mycket hingstigare än "vanliga" hingstar.
Släpper man ett 10- månaders hingstföl med stoflock på bete så är den närmre ett och ett halvt innan hösten, så då är det självklart att den kan hinna bli fertil under sommaren. Skulle jag heller aldrig göra.
Om jag fattade det rätt så handlar diskussionen om hingstföl som går med t ex mamma under våren innan de är ett år. Har ännu inte fått bevisat för mig att en sådan har kunnat frambringa ett föl...