1-årig shettishingst!

M

min_pontus

Hejsan!

Jag har bara en liten fråga här, jag har en shettishingst på 1 år som är rund som en ensilagebal:P, nu är frågan om jag ska portionera ut hö till honom eller om han ska få så gått som fri tillgång som han har nu. Och i såfall hur mycket typ? (jo jag vet att det beror på hur näringsrikt hö det är) med på ett CA!
Det är inga problem för mig att portionera ut eftersom han går med en minishettis som också är rätt så runt å go om magen!
Jag tvekar så himla mycket eftersom han bara är ett år, men inte bra för han heller om han ska vara för "fet":S

Ha en fortsatt trevlig dag

:confused:

Sv: 1-årig shettishingst!

Är det bara magen som är rund? Hur ser han ut över ryggen? Risken finns ju att han har proteinbrist o därför ser svullen ut om buken. Ta en analys på ditt grovfoder, inte bra om det är för mkt mj i det.

Sv: 1-årig shettishingst!

Jag tycker att en ettåring ska kunna gå på fri tillgång på grovfoder. Gör ett träckprov så han inte har mask.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 782
Senast: svea
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Zamira
·
Hästhantering Hej! Har en fråga som jag funderar på och vore jätte tacksam för svar. Bor uppe i norrbotten / fyrkanten trakterna och har min...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka