1½ vecka sen...

C

clarabella

Hej. Skriver med anonymt nick då jag inte vill att detta ska komma ut till vissa personer...

Jag skulle haft mens i tisdags förra veckan. Gjorde grav test igår men det visade neg. jag känner mig även uppsvälld å är hårdare på nedre delen av magen. Har även mått illa 4 dagar i sträck för 2½ vecka sen å efter det har jag mått illa några ggr/dag men aldrig kräkts. Såhär sen har jag aldrig varit förr. vad tror ni? är jag gravid eller är jag sen?

Sv: 1½ vecka sen...

Hej. Skriver med anonymt nick då jag inte vill att detta ska komma ut till vissa personer...

Jag skulle haft mens i tisdags förra veckan. Gjorde grav test igår men det visade neg. jag känner mig även uppsvälld å är hårdare på nedre delen av magen. Har även mått illa 4 dagar i sträck för 2½ vecka sen å efter det har jag mått illa några ggr/dag men aldrig kräkts. Såhär sen har jag aldrig varit förr. vad tror ni? är jag gravid eller är jag sen?

Det är endast ett gravtest som kan svara på om du är gravid.

Det är inte alldeles ovanligt att graviditetstest visar falskt negativt flera veckor efter utebliven mens.
Vänta en vecka och gör ett till test. Använd gärna morgonurin där hormonkoncentrationen är högre.
Fortfarande negativt och ingen mens som återkommer - hör av dig till MVC och be att få göra ett test DÄR....

*kl*

Tack för svar! Vi får se vad som händer nudå.

idag gjorde jag ännu ett, dock inte på mogonurinen. negativt...
Fortfarande ingen mens, känner mig konstig i kroppen, känns som lätt mensvärk, men ingen mens. brösten började kännas igår. Ska testa imorgon på morgonurinen, visar det neg tar jag igen på fredag, samma då så får jag ringa MVC!

Senast ändrad av en moderator:

jag mår illa när byxorna förblir knäppta i sittande ställning, men inte annars nu. det va dom där dagarna för några veckor sen.

jag kan inte låta blir att bli orolig när testet visar neg... om det inte är bebis, vad är det då för nåt? :crazy:

Jag kände som sagt inget när jag var gravid, men när jag var skengravid hade jag alla symptom, när de ävl tog sig så visste jag bara och testade positivt 1 vecka före beräknad mens!

Nu blir jag orolig 1 ggr i månaden, brösten ömmar och jag mår så illa och tror direkt att jag är på tjocken och kommer kräkas i 9 månader men sen går det 4 dagar så kommer mensen som planerat :D

jag är 2 veckor sen nu... började oroa mig förra veckan då jag insåg att mensen va en vecka sen... så tankarna har ju kommit nu... ähh jag vet inte. blir så frustrerad av att inte veta varken bak eller fram...

Några frågor dyker upp i mitt huvud,nämligen;

brukar du vara sen med mensen?
försöker du bli gravid?
vill du inte bli gravid och oroar dig därför?

Jag har tidigare varit max 5 dagar sen. Försöker inte bli gravid, men skulle det hända skulle ingen gråta!

Ok,jag tänkte bara att det kan "knyta" sig om man oroar sig åt det ena eller andra hållet men så är ju då inte fallet för dig.:)

Tror då att det är bättre att uppsöka gynekolog snarare än MVC om mensen uteblir,de kan undersöka dig för att utesluta andra faktorer än graviditet.

Hoppas det går bra!

MVC kommer nog hänvisa dig till gyn tror jag faktiskt, där kan dom ta gravtest och undersöka dig :)

jag tror att jag kommer få min mens snart. ger det till fredag annar kontaktar jag gyn =)

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka