Sv: 08
rna del 6
*KL* Sååå stolt över min fining idag. Han har vilat i 10 dagar då jag varit bortrest och därför förväntade jag mig en överladdad och galen häst, men han förvånade mig verkligen. Visserligen longerats lite under tiden, men ändå ganska lugna pass. Satt upp idag helt utan förutsättningar och backade tillbaka mina ambitioner ännu mer då det var två till unghästar var i ridhuset, båda två var överladdade och busade lite.
Började med att känna igenom honom i skritt, flyttade fint och ställde igenom korrekt, fina skrittpiruetter och kändes riktigt fin i munnen. (Varit lite tjafsig och ojämn i kontakten då han nyligen tappat sina tänder) Började trava, och woow vilken känsla! Travade fram honom nder lättridning och han kändes fantastisk! Fortsatte under nedsittning och satt bara och log, såå häftigt!!

Under hela hösten har han varit lite pushig i galoppen, så vi har tagit det lugnt där och fokuserat på att få honom lugn i traven istället, men idag verkade allt ha lossnat.
Gjorde en chansning och introducerade bytena på riktigt idag, vilket jag verkligen inte ångrade. Började med att rida förvänd längst långsidan för att sedan ställa om och ge nya hjälpen. Det fattade han direkt, gjorde ett lugnt och fint byte helt på hjälpen(!) och fortsatte i den nya galoppen. Helt otroligt vad stolt jag blev över min lilla kille som blev överöst i beröm. Det funkade åt båda hållen och ALLA bytena blev rena, vilken otrolig lycka!!

Avslutade med att låta honom gå runt i en åttvolt över ridhuset, där jag red rakt ett par meter i förvänd galopp på långsidan innan bytet och sedan samma sak åt andra hållet. Höll på att spricka av lycka och Deimion verkade lika glad. Ett sådant pass som man aldrig ville skulle ta slut, vilken känsla