Molin
Trådstartare
Sv: 08rna del 5
Då får du se till och fota en massa
Ja jag är väldigt sugen nu på 10:an som jag var och kika på så vem vet!
Jag ska försöka ordna bilder, vill få galoppen helt innan jag vill in på banan och arbeta den, vilket blir i höst först.
Men nog kan jag försöka fixa bilder för det.
Får försöka få med en 3:e part som följer med och fotar/filmar när vi tar
galoppen.
Men glad blev jag när hon tog den så snabbt och fint första gången Så stolt!
En fråga till alla, vid longering... Sakura vill gärna gå inåt mot personen som longerar, hur får man ut henne? För hon lyssnar bara ibland när man ber henne gå utåt genom att peka med spö.
Sen tänkte jag köpa inspäningstyglar på Hööks i torsdags men det blev aldrig så då den som jobbade där tyckte att en halsförlängare (gummisnodd) är snällare mot hästen, speciellt OM hästen skulle få lite panik av att inte kunna dra upp huvudet lr sådant.
Hon tyckte jag skulle köra med sådan vid longeringen istället.
Så jag köpte aldrig någon för jag vet inte? Så tänkte fråga er.. Vad anser ni?
Jag kände att en gummisnodd sitter ju i nacken hela tiden, visst när hästen går i en rätt form känns inte den men det känns mer som man "tvingar" hästen neråt med en sådan än inspäningstyglar.
Få höra era åsikter nu!
Tack!
Då får du se till och fota en massa
Ja jag är väldigt sugen nu på 10:an som jag var och kika på så vem vet!
Jag ska försöka ordna bilder, vill få galoppen helt innan jag vill in på banan och arbeta den, vilket blir i höst först.
Men nog kan jag försöka fixa bilder för det.
Får försöka få med en 3:e part som följer med och fotar/filmar när vi tar
galoppen.
Men glad blev jag när hon tog den så snabbt och fint första gången Så stolt!
En fråga till alla, vid longering... Sakura vill gärna gå inåt mot personen som longerar, hur får man ut henne? För hon lyssnar bara ibland när man ber henne gå utåt genom att peka med spö.
Sen tänkte jag köpa inspäningstyglar på Hööks i torsdags men det blev aldrig så då den som jobbade där tyckte att en halsförlängare (gummisnodd) är snällare mot hästen, speciellt OM hästen skulle få lite panik av att inte kunna dra upp huvudet lr sådant.
Hon tyckte jag skulle köra med sådan vid longeringen istället.
Så jag köpte aldrig någon för jag vet inte? Så tänkte fråga er.. Vad anser ni?
Jag kände att en gummisnodd sitter ju i nacken hela tiden, visst när hästen går i en rätt form känns inte den men det känns mer som man "tvingar" hästen neråt med en sådan än inspäningstyglar.
Få höra era åsikter nu!
Tack!