08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Okey =D
Fin är hon iaf!! MYCKET fin.

Jag är hård även jag, men ibland undrar jag om jag är för snäll iaf :o Min häst ja, hon är inte som mamma iaf :angel:

Det var som min medryttare sa igår när hon fick prova hantera Sakura, hittills är det ingen annan som gjort det, alltid varit jag och därför är Sakura så himla "mammig" mot mig.

Sakura har blivit trög med att flytta undan för tryck, nu går hon antingen rakt fram eller bakåt :/ Så dom öva lite sådant igår, och som hon sa då.
"Sakura vet vad som ska göras, det ser man ju men hon är helt okoncentrerad, kollar på allt annat än mig". "och så vill hon bara till dig Malin" :rofl:

Jag tror faktiskt min medryttare ska få börja göra lite sådana här övningar helt ärligt, just för att Sakura ska lära sig att andra kan faktiskt vara där för att ev hjälpa mig osv.

Men det jag längtar mest till är NH-kurserna, vet inte när vi sätter igång med det då jag inte pratat med tjejen något.
Mycket trist!

Galoppen, ja... Jag vill sätta den och jag får helt enkelt jobba lite mer på den.
Hon har väldigt lätt för att ta den, när hon tar den och håller den väldigt fint! Mycket behaglig galopp :love:

Jag tycker det varit superkul med unghästar och är jättesugen på en till, gärna flera ;)
Men så rik är man tyvärr inte!

Det är ett litet arabsto, otroligt snygg enligt mig ;)
Vi får se hur det blir, hon är först ut. Jag är så himla kräsen av mig :angel:
Stammen är riktigt fin, lite mer distans i stammen men det gör inte så mycket.

Mitt tänka mål är väl ridhäst, utställning och ev avel om det går bra för henne!
Men som sagt, hon är först ut och jag kikar gärna på många fler med, därför är jag lite orolig att jag ska bli mer kär i henne än jag redan är :eek:

(sådär, ber om ursäkta för trådkapis, vill du veta mer så pm:a)

Så du tycker man mer ska ta hjälp av hjälpen? Hur gör du?
Hur "ber" du han komma i galopp eller manar du bara? Du lägger väl skänkeln? :o

Med hjälpen som menar jag sits/skänkelhjälp. Ceasar är ju bara riden 11-12 ggr och fattar nog galopp 50/50 för röst +skänkelhjälp (jag säger alltså gaaalopp precis som då jag longerar eller tömkör samtidigt som jag ger skänkelhjälp).
Mitt mål (om han nu blir ridbar) är att så småningom kunna komma bort från rösthjälpen. När jag fattar galopp på en utbildad häst (som min förra) så kunde jag fatta galopp i princip bara för sitsen och knappt någon skänkelhjälp men det tar ju sin tid att komma dit, det behöver INTE en 4-åring kunna.

Gud vad jag ställer dumma frågor :o:o

Det gör du absolut inte, frågar man inte får man inga svar!;)

I dina kläder skulle jag både sätta röstkommandot och jobba henne mer i galopp från marken, ex.vis genom tömkörning.

KL

Har fått mail med bilder på min (blivande) kille :love:

bild från treårstestet
35678_1307897963.jpg

killarna på bete
Nu_ar_jag_hemma_igen_och_hade_fatt_mail_med_bilder_fran_betet_Snygger_pa_killbete.jpg

Vilka snyggingar :)

Idag har Minnepinnen sluppit ut på sin första terrängtur med ryttare på ryggen och hon var så stolt och glad. Inga problem alls, hon är helt obrydd. jag hoppas att det fortsätter i den här stilen. tyvärr kan jag inte bjuda er på något bildbevis men en skräpbild när hon traskar efter mig med sadel på ryggen kan jag erbjuda, samt två från utställningen :)

[/url

Ska bli kul att se hur stor han blir, är 169cm nu.. Är e: First Wish ue: Amiral.
Hämtar hem honom den 29/7 (om allt går vägen med besikting m.m).
Ska bli så kul! det kryper i kroppen ;)

En riktig snygging :love:!

Kul att se snygga avkommer efter First wish (visserligen gör ju även mamman sitt till) då jag har hans halvsyster här hemma.. Kan säga att temperamentet på First Wishs mamma var underbart. En snäll och väldigt lätthanterlig kelen dam som ändå hade humör (vilket mest visades när hon uppfostrade unghästarna hon gick med :angel:).. Lycka till med besiktningen!!!

Ska bli kul att se hur stor han blir, är 169cm nu.. Är e: First Wish ue: Amiral.

Allvarligt? Jag gissade på First Wish när jag såg bilden.
Låter som en kanonstam, och exteriören är ju :love:, så jag håller alla tummar att huvudet är lika gott och att besiktningen går utan problem.

@ sheerona
Tjusig grimma! Lilla damen är ju vacker som en dag.

Glad Midsomar allihopa!:)

Skrev idag ett sms till Konjacks nya ägare och frågade hur det gick, fick följande till svar:

"Det går jättebra, du har verkligen gjort ett toppenjobb med honom. Han är så himla fin."

Känns superbra! :bump:

Kul att fortfarande följa er andra, även om jag inte kommenterar så mycket. :)

Gud vad kul att få till svar!
Men även vi har sett att du gjort ett bra jobb ;)

Delvis kl.

Idag blev det lite galoppjobb för Sakura vilket gick kanonbra alltså!!

Första vi tog, vänster galopp tog hon på engång och dessutom rätt galopp med.
Andra gången tog hon rätt också men tog liite tid innan hon tog den, gjorde sedan även två i höger varav den ena sket sig då jag givetvis fasna med fötterna längst in i byglarna :/ Och den sista tog hon fint men tog lite tid på sig.

Så jag är sjukt nöjd med lilltösa!!
Hon gjorde det SÅ klockrent och en sak till som jag gillar med henne är att hon inte blir nervös osv när mammahäst rids bort vid diverse saker.

Vi stanna två ggr för att Amelia ville hoppa lite naturhinder i skogen, och Sakura stod snällt kvar där jag stannade henne. Hon brydde sig inte alls i att dom försvann bort i skogen :banana:

Så duktig!
Amelia och Pillan brukar jobba lite extra också, trava iväg i form osv.
Men Sakura går lugnt med mig utan problem, hon bryr sig inte!

Red såklart med hennes nya träns idag med, gud så tjusig hon blev!! :love:

Ojoj så vacker din häst är!!! :love:

Kul att ni är iväg på lite saker, vem vet vi kanske ses på dom där banorna längre framåt ;)

Fin hon är :) vet inte om jag har missat det men jag undrar hur det gick på utställningen? :)

Jag tycker att hästen visade upp sig väldigt dåligt men är trots det mycket nöjd över resultatet hon fick med tanke på det. Hon kom tvåa och resultatet lyder såhär:
Arabtyp: 16,16,16
Huvud & hals: 15,16,16
Kropp & övelinje: 16,17,17
Ben: 14,15,15
Rörelser: 16,17,17

Räknat på en 20-skala och summan blev 79,67 och som sagt så visade hon sig inte alls bra, så vem vet hur hon hade fått bedömt då ;)

Ojoj så vacker din häst är!!! :love:

Kul att ni är iväg på lite saker, vem vet vi kanske ses på dom där banorna längre framåt ;)

Tack! Klart vi ska ses på utställningsbanorna framöver =)

I morgon ska jag hälsa på min fina flicka på betet och jag LÄNGTAR så efter henne nu :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka