Var längesen jag skrev här nu så liten uppdatering från mig och Lolli. Det senaste året har egentligen varit ett riktigt bakslag. Det började förra hösten då jag skadade fingret och fick gå med skena i tre månader. Pga skenan kunde jag inte hålla tygeln ordentligt = ingen hoppträning/tävling och tre månader hoppfritt med bara lugn ridning. Efter nyår började vi träna igen och hade siktet inställt på tävling i mars. Dagen innan tävlingen drog Lolli upp ett fult sår på ena bakbenet som resulterade i en svullnad, ömhet och omläggning två gg/dag i två veckor. Efter ytterligare en månad kunde vi börja träna igen, men till sommaren fanns det inte några aktuella tävlingar för oss.
Sommaren kom. Lolli vilade helt i tre veckor och jag började sedan rida igång henne. Jag hann skritta/trava fem gånger efter betet innan hon en dag var svullen och halt på frambenet. På klinik konstaterades en liten senskada
Och där är vi nu, två månader senare. Senan ska självläka, vilket tar tid, så jag kan inte göra mer än att smörja med liniment, linda och gå promenader och sedan hoppas att senan läker ihop som den ska. Så de närmsta månaderna blir det inte så mycket hoppande för oss. Det viktigaste är trots allt att hon blir helt återställd, vilket hon enligt vet skulle bli.
Första gången hon var på klinik och hon skötte sig utmärkt!
Efter betet och sedan vilan blir hon bara tjockare och tjockare för varje dag (inte lätt att banta en (maglad) häst som ej får springa...)
Och en film från vår senaste hoppträning innan senskadan...