M
mooi
hallå, har 08-orna gått under jorden?
Jag har en 08:a igen!
Jag har en 08:a igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åkt av igen? Är väl en specialitet av First Wish pållarna....Aj @Gabby_Ossi slå i huvudet är ingen höjdare. Tycker du är tuff om du ger dig på att fortsätta.
Jag känner att mitt självförtroende är liite stukat efter att först inte ridit ordentligt på så länge och sen att jag åkte av ponnyn så för en månad sen - och nu då nya pållen som har en väl utvecklad förmåga att slå bakut -högt-.
Aj @Gabby_Ossi slå i huvudet är ingen höjdare. Tycker du är tuff om du ger dig på att fortsätta.
Jag känner att mitt självförtroende är liite stukat efter att först inte ridit ordentligt på så länge och sen att jag åkte av ponnyn så för en månad sen - och nu då nya pållen som har en väl utvecklad förmåga att slå bakut -högt-.
Åkt av igen? Är väl en specialitet av First Wish pållarna....
Jag har ju ingen 08:a så då hänger man ju inte här så ofta men nu har ju ni skakat liv i tråden så då kanske det blir roligt att vara här igen!
Jag brukar köra "huvudet först" taktiken när jag åker av och brukar klara mig med ett par dagars huvudvärk - men det här med minneslucka var ganska äckligt . Det tar egentligen emot att ge upp också men som sagt - det är inte min häst. Någonstans får man väl sätta gränsen.
Både Bruce och min 4-åring kan sparka bakut ganska bra - jag har dock aldrig åkt av i någon sån spark, tycker det är lättare än bockningar
Jisses den måste klämt så ininorden då? Känslig Pålla.Nä, inte sen ponnyjäkeln bockade av mig så jag fick hjärnskakning. Men sen det passet har jag suttit på häst 3ggr, varav två provridningar och mitt premiärpass på nya damen hemma -och det gick ju inte så bra Hon hatade sadeln något innerligt och visade det med all önskvärd tydlighet. Och ja, med så lite ridning i ryggen som jag har det senaste året så är jag inte så kaxig längre
Jisses den måste klämt så ininorden då? Känslig Pålla.
Åh vad tråkigt men förstår heartDen här tråden har ju tyvärr torkat ut, men jag vill ändå avsluta - åtminstone min egen medverkan - med att meddela alla att min älskade olycksfågel snart kommer att vandra på de evigt gröna ängarna. cry:
Hans bakknä, som bekymrat oss så länge, är en katastrofzon och det går ej att läka ut. Det är en klen tröst i sammanhanget att detta är inte något jag åsamkat eller kunnat undvika. Att gå som "hagornament" i några år är tyvärr inte någon option då Nalle dels lägger på sig extremt lätt, dels skulle få alldeles för ont av sin artros (bl.a) i leran och isknögglet i vinter.
Det bästa jag kan göra för min kompis är att låta honom få somna in innan det är dags för installning - och hoppas att när det är dags för mig en gång att han står och väntar, sådär som han alltid gjort, vid grinden, med höjt huvud och spetsade öron.
Sov gott älskade lilla häst. När du vaknar har du inte ont längre. heartheartheartheart
heart Så jobbigt att ta bort sin vän heartTack! Ja, vi kämpade länge utan att riktigt förstå vad som var fel. När veterinären upptäckte det hela så förklarade det en hel del av alla problem vi haft genom åren. Jag vet att jag inte gjort något fel, men det känns ändå Stackars lilla häst!
Men vi fick en väldigt fin sista kväll tillsammans och han somnade in lugnt och stilla den 20 Sept, nytvättad och med grönt gräs och smak av äpple i munnen.
På sätt och vis är det en lättnad att slippa all oro, vånda och bekymmer, men jag saknar honom gränslöst mycket. Visa bifogad fil 20500