Sv: 07'ornas tråd del 12
Vad kul att se! Gillade spontant tränaren måste jag säga. Vem? Fin häst!
Sassiball; Vad fin hon är! Tror bara jag sett hoppvideo på er. Tro sjutton att du har många spekulanter på henne!
*kl*
-15 på nätterna, nollan på dagen och ingen snö. Stenhårt alt glashalt där isen inte hunnit smälta bort. Jag vill ha vår! NU! Vill till galoppbanan, vill att hästen ska våga slappna av och röra sig genom kroppen utan att vara livrädd för att halka omkull alt tycka underlaget är för stumt. Blä!
Om vi nu ska vara positiva så har något hänt med galoppen. Dels så är fattningarna, när jag fokuserar, såååå mkt bättre vilket gör att det går att rida vidare direkt efter utan att ha hästen all over. Sen är den balanserad, vi kan jobba på volt och tja, jobba i galoppen. Visst avbrotten kommer från ingenstans fortfarande men när fattningarna nu funkar bättre är det också lättare att snabbt fatta ny och jobba vidare. Trevligt!
Sen måste jag få skryta.
Häromdagen när jag var ute och red så en bit in på rundan så rider man förbi/genom en gård med en medelålderstant som har travhästar. Jag har bara träffat henne en gång tidigare och då var hon inte muntergök direkt. Så häromdagen var hon ute och när jag kom stannade hon upp i sina sysslor och sa;
Hon; Du är nog den enda häromkring som rider din häst ordentligt.
Jag; Va?
Hon; Ja, jag ser ju så många dagligen härifrån (hon ser rätt mkt ridväg från sin gård) och du är den enda som rider ordentligt.
Jag; Oj, tack!
Hon; Det är bedrövligt att se så många som bara lullar förbi och inte rör på sina hästar. Ni ser dock så fina ut och hon jobbar så bra och riktigt, det är verkligen jätteroligt att se.
Jag; TACK!
Hon; Hon ser fin ut i kroppen och det syns att hon är i bra kondition och vältränad.
Jag; Oj, ja, jag försöker hålla igång henne. Tack.
Här har jag blivit så generad och rörd att jag känner mig tvungen att rida vidare. Men det var en sån ENORM självförtroendeboost. Här sliter man med väderlek och underlag och tycker det är halvtaskigt jobb och så har någon okänd suttit inne i sitt hus, alt varit ute i stallet och pysslat och har haft koll på en varje gång man varit ute och ridit och lagt märke till en och tyckt att man gör ett bra jobb?!
Nu kommer jag ju ha prestationsångest varje gång jag är ute och rider och rör mig runt hennes gård, men det får det vara värt för hennes ord värmde något oerhört!
Slut på skrytandet.