Sv: 07'ornas tråd del 12
Oj, vilken fräs det var på er där!
Förstår hur du menar med att du vill ha mer go och galenskap. Galenskaper har dock min för sig ibland då hon har lärt sig att bocka i serier i högt tempo.
Men innan allt strulet med tanddragningen började så hade vi kommit en bit på väg i att hon fattat att hon ska gå fram även om jag inte klämmer eller petar på henne. Sjukt lätt att ramla in i det igen bara.
Förra veckan var jag bortrest, och min kompis red henne. Provade rakt gummibett vilket slutade med att hästen vägrade gå överhuvudtaget. Fick tillåtelse av vet att börja med tredelat igen, red henne på hennes vanliga i lördags. Ute i gummiflispaddocken i -4 grader, storm och hagel.
Då gick hon att rida på iaf.
Nu har jag hyrt ett Sprenger WH Ultra, som tyvärr bara finns från stl 12, min har ju 11,5. Igår åkte vi ut i skogen till min ft-tränare och red galoppjobb i den lilla snö som fanns kvar. Svårt att utvärdera bettet där.
Provaden det igen på hoppträning idag, och hon blev sjukt känslig och jag hade svårt att hitta balansen i hur mycket jag kunde ta i henne. Tog jag för mycket så korsgalopperade hon på stället.
Blev bättre efterhand under träningen. Däremot hoppade hon sjukt stort, runda fina språng med massor med rygg, tränaren var hänförd, jag försökte förtvivlat klamra mig fast...
Ska prova ett sprenger dynamic RS också, har fått tag på ett med lösa ringar att låna. Är sugen på att prova ett baucherbett till dressyren, men det känner jag ingen som har, så då får jag nog köpa.