Sv: 07
rnas tråd version 5!
Alltid jobbigt när hästarna hittar på saker man inte känner igen! Hoppas har fått nu vad det var ur sig och aldrig gör så igen...
Quinny07
Jag brukar lina några minuter innan jag sitter upp om det var mer än en - en och en halv vecka sen jag satt på honom sist. Även på nya ställen och alltid om jag är minsta osäker av vilken anledning som helst. Alltid bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag är ganska modig som ryttare och sitter ofta upp på hästar som har diverse bus för sig som deras vanliga ryttare vill ha hjälp med. Även om jag inte ens kommer ihåg sist jag trillade av utan sitter ganska fast försöker jag alltid att tänka efter före. Tycker att det är viktigt att inte hamnar i situationer även om jag som regel reder ut dem. Sen gör man klantiga saker ändå ibland. För mig, senast i tisdags... Red för första gången på utebanan med Luxus men bestämde mig för att gå in eftersom han drog mot utgången (inget staket) och jag inte ville att något skulle hända. Bättre att komma tillbaka en annan dag med hästsällskap. I ridhuset tog jag av mig jackan drog ner stigygeln och satt upp. Den andra var fortfarande uppe! Nu stod han helt still medan jag drog ner den och fick in foten men så får man inte göra på unghästar

Men men, sigbygeln kommer jag aldrig glömma igen
Igår var jag iväg med Luxus för första gången till min tränare. Det är första gången vi åker iväg för att sedan ridas. Han var superduktig! Hoppade till två gånger när en pappa och hans dotter prasslade på läktaren, men det var under de första minuterna där och jag var inte uppe än. Linade några minuter, stod helt stilla när jag satt upp och sen ledde min syster mig en bit i skritt. Allt helt okomplicerat, slängde med huvudet några gånger första varvet för han ville gärna gå fortare. Sen var han fantastisk!
Filmen är äntligen i rätt format. Tyvärr lite skakig och ibland ur fokus men allt är taget i ett svep, det är bara de första minuterna som saknas.
http://www.youtube.com/watch?v=1FkKVC7fUrk