07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Ja visst är hon fin, men nu växer hon massor igen! ;)

Tänkte se om jag kunde få till några i veckan! Ska be min kompis ta med sin värstingkamera! :D:D

KL

Idag blev det för första gången denna vinter täcken på mina treåringar då busvädret drog in. Båda tyckte det var läskigt när jag drog av täcket blött och dant nu inför sänggåendet. Vicka bebisar....:rofl:

Hälsning Maja

Här har det också kommit massor med snö, men mina fick klara sig utan täcke.
Tog in dem lite tidigare än vanligt så de fick torka till.
Idag har jag suttit på Nova och skrittat runt lite. Gick jättebra och hon lyssnar fint på både tyglar och igångsättning.
Tycker igentligen att jag är lite för tung för henne just nu, men min kompis hinner bara hjälpa mig ca 1 gång i månaden och det blir ju inte så mycket gjort då.
Vad tror ni? Hon är ca 150 cm och ser jämn ut och jag väger 68 kg och är 161 cm lång.
Hon kändes väldigt stadig att sitta på och verkade inte bry sig om att jag satt på henne.

Inte tror jag din vikt är någon fara. Själv väger jag 5 kilo till och min dam verkar då inte bry sig.

Stor rackarns häst på 500 kg och så lilla du. Nej oroa dig inte.

Hälsning Maja

Idag mätte vi Amazing och min "lilla" tjej är 165cm i manken och ungefär 167cm på korset :laugh: Hon har en ny växtfas :eek:;) och jag tror att vi snart är uppe i minst 170cm! :love:

Jag och uppfödaren gissar på runt 170cm+- 2-5cm då:

E: är 169cm och U: är 170cm + att hela "släkten" är ganska stora hästar! (Men Amazing är dock högrest och väldigt femenin vilket passar mig utmärkt då jag är 175cm lång.)

Ska bli spännande att se vart hon slutar, så stor och vild som hon är redan nu så känner jag på mig att jag kommer att få o göra! :devil: Tur att hon har ett hjärta av guld! :bow: (Men jag får skylla mig själv när jag köper ett ranghögt fuxtsto med 2 virvlar i pannan, som bockar & stegrar som ingen annan, lika stadigt som en mustanghingst) :D:D

Jag tycker att vi har blivit lite dåliga på att ta bilder på våra små!

Nu i veckan har Plutten inte gjort nåt förutom att busa i hagen men i morrn så hade jag tänkt att rida en sväng:)

Jag hade faktiskt med mig en fotograf ut idag, men vete tusan om det blev några bra bilder. Lotta ville inte stå som hon skulle vid uppställningen och vid tömkörning blev det back to basics. Får återkomma när jag fått se bilderna.

Det här är annars senaste bilden på Lotta:
30309948.jpg

Vad kul för er med sele och tömmar överallt. Skulle allt mina små raringar få se. Qvintus som nyss accpeterat sadeln. Ja, kameran måste med ut idag. Det är soligt.

Igår tog jag en tur i skogen på Bionix. Jisses, så kul han tyckte det var. Men han har så bekväma gångarter, så han kommer att bli en utmärkt häst till min make som inte så ridvan. Nixen är underbar, så rolig att rida. Stark och balanserad ung som han är. Igår bromsade, halvhalt, jag honom med bara min egen kropp i en liten nedförsbacke. Samlar alltid ihop hästen utför. Då stannade Nixen helt och stod still och var uppmärksam på mig. "Ja, du bad väl om stopp". Gullepojke.

Idag skall Qvintus få prova bomsadel och hoppas de busar lite i hagen så jag kan ta kort. Qvintus har blivit allt modigare. Innan så var det mest Bionix som jagade honom för att försöka busa. Nu vänder han sig och går mot och de står på bakbenen och far runt. Roligt att se Qvintus hitta sitt mod.

Hälsning Maja

Varför blir alla bilder så här: Hej Matte!

temadagochhstar015.jpg

Och så springer man åt sidan och försöker ta något snyggt och så blir det så här.

temadagochhstar018.jpg

Bläsen heter Qvintus och är e.Qalle och den andra heter Bionix och är e.Simsalabim, därmed grå papper på den senare. Båda 07or.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Tack! :)

Jo, det är hennes kompisar. En salig blanding på raser i den flocken!
Har haft henne sen hon var åring. Har nyligen flyttat henne till en lösdrift och hon stortrivs!

Glömde tillägga att bilden e från i somras, men det ser man ju i och för sig. ;)

Det var lugnt med inloggade här idag, är väl bara jag som måste jobba. :/

Vad håller ni på med för tillfället med era 07: or?:)

Senast ändrad av en moderator:

Välkommen! :)

Jag är iförsig inte så aktiv här men men ;)

Har tre 07'or. Dem rider och tömkör jag mest just nu. Har löshoppat en del men just nu har det legat nere ett tag fast nästa vecka ska vi dra igång igen. Aktiverar mina 07'or ungefär 1-4 dagar/vecka per häst, sen har de viloveckor här och där. Vi åker till ridhus och tömkör, vi tömkör i skogen, vi skrittar ut hemma och så åker vi iväg till nya platser och skrittar ut där. Miljöträning :)

Söt häst:)

Petra: Det är ju strålande sol här idag;) Det var ju bara i onsdags vi hade snöstorm.

Jag glömde iofs kameran hemma idag. Men Plutten fick iaf följa med en tur som hand häst. Det var ett tag sen så han var lite busig men skötte sig ändå väldigt bra så han kunde tom galoppera en liten bit brevid:D Men kallt var det 15 minus har vi här idag.

Ansluter mig med försiktighet till denna intressanta tråden! Har bläddrat igenom hela (kollat på bilderna... :angel:) tråden och tycker det är himla kul att se alls "bebisar"! På måndag ska jag iväg och titta på en ponny f -07 och förhoppningsvis kommer hon hamna hos mig! Vet inte riktigt hur mycket som är gjort med henne men vet förmodligen mer på måndag efter besöket! ;)

Nu är iaf en fot gjord så att jag kan ha koll på er! ;)

Vi får hålla tummarna att du också blir lycklig ägare till den utmärkta årskullen från 2007 :)

Idag skrittade jag ut på min lilla dam, ca 15 minuter blev det väl. Med lite haltträning eftersom det var en väldigt rolig hund framför. Hur gör ni när framåtandan går mot att vilja trava och helst galoppera hela tiden fastän matte tjatar om skritt? Vill ju inte förstöra framåtbjudningen, men vill samtidigt inte ha en häst som inte kan skritta lugnt utan att takta.. har redan en sån häst :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är... 49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
92 103
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka