07:ornas tråd version 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd version 5!

Vad fiin hon är :love:

Gandalf fick följa med ut och busa idag :)

30373377.jpg

Åh va härligt! Det är hur mysigt som helst att ha dom som handhästar:D

Det VAR härligt oxå, och bra balansträning :rofl: Jag tröstade mig med att jag skulle landa mjukt om jag ramlade av....

Ja, och vilken bra träning det är! Och så är de vana vid det mesta när man väl ska sitta upp på dem :)

Du inspirerade ju mig till att ta med lill-räkan ut som handhäst:laugh:

Och hon älskar det:bump: Pinnar på så glatt bredvid gammeltanten och får se en massa nya saker. Dessutom ger det bra muskler tills man ska sitta upp och börja rida!

Har dock inte vågat mig över den trafikerade vägen med henne som handhäst ännu utan vi håller oss på grusvägarna hemomkring bara!

Dags att ansluta mej till denna tråd jag med,kul:)
Min -07 är en shettis vid namn Pepsy. Har blivit sutten på ett par gånger,hur snäll som helst. Det är min dotters häst,hon blir 7 år i år.
Pepsy har tappat 2 tänder i underkäken på kort tid,har era tappat ngr än?

Åh vilken underbar bild!

Jag önskar att man kunde rida i snön här oxå men det är bara glömma, det är hur mycket snö som hellst! Idag har jag för första gången ridit ut på riktigt på min dam, dvs jag hoppade upp vid stallet och red iväg. Hon skötte sig strålande och svarade för första gången klockrent när jag bad om trav. Tror vi var borta i hela 15 min.

Idag har jag ridit själv på Enya för första gången:bump:

Och hon var superduktig hela tiden, är både förvånad och imponerad. Hon stod blickstilla när jag satt upp, lite svårt att förstå att man kunde gå själv utan att nån ledde men hon fick ta rygg på en av de gamla hästarna som var ute och promenerade så gick det bra.

Sen går hon vår lilla runda som om hon inte har gjort nåt annat i hela sitt liv:love: Hon till och med bjöd upp till trav och travade ett par steg:D

Jag är så otroligt glad:bump::bump:

Igår fick lill tösen följa med när jag red min stora.. Utan grimma el ngt,hon följer med som en hund,lite jobbigt för henne var det,snön går juh upp till magen:) Men pigg o glad,många bock språng blev det.

Vilken underbart vacker bild.

Hälsning Maja

Nu är det bra tungt för Nixen och Qvintus i hagen. Snö högt och lågt. Oroar mig för när snön rasar av stalltaket. Vilket jobb det kommer att bli att gräva sig in. Hoppas inte att det skett under natten, så man får stressa med att gräva ut hästarna på morgonen.

Hälsning Maja

Ja gud nu är man trött på snön! Min lilla (tja, inte så liten längre ;)) visar tydligt att hon vill ha sommar nu! :D:love:

Men snön är ganska kul den också, man kan bocka minst lika högt som på gräs! ;):D

Underbar bild! :)

Jag brukar ofta ta med handhästar, tycker dessutom snön är helt ypperlig att skritta i. Den är djup, på sina håll går det nästan upp till magen på de små araberna, men en kvart, tjugo minuters skritt ger effekt! Mina treåringar har blivit rejält mycket starkare över denna vinter, och vintern är inte slut än :D

Underbar bild! :)

Jag brukar ofta ta med handhästar, tycker dessutom snön är helt ypperlig att skritta i. Den är djup, på sina håll går det nästan upp till magen på de små araberna, men en kvart, tjugo minuters skritt ger effekt! Mina treåringar har blivit rejält mycket starkare över denna vinter, och vintern är inte slut än :D

Gubben min sa att hästarna varit jättetrötta när han tog in dem i onsdags och det snöat hela dagen. Nyfallna flera decimetrare och inte upptrampat ännu, hade gjort sitt.

Nu är jag med arab igen. Min arab som varit ut på foder har kommit hem igen. Tyvärr nysprutad i båda has- och kotlederna fram. Suck och suck.

Hälsning Maja

Hoppas din arab blir bättre. Det är tråkigt när de är sjuka.

Idag har det varit strålande solsken här och bara ett par minus. Red en härlig runda i skogen på min andra häst. Fick riktiga vårkänslor för mina hästar har börjat fälla:bump:. Visserligen inte så mycket, men visst räknas det när ryktborsten blir hårig?
Jag börjar bli så trött på all snö nu och jag som altid brukar sakna den.

Jaa jag märkte också att de första stråna ramlde av idag :) Visserligen på min 03:a, men några underbara vita strån följde med när jag myste med honom idag, vår, vår, vår!

Har idag ridit min lilla 07:a med bett för första gången, gick super, fastän hon var väldigt upphetsad sen gårdagen. Då kastade hon av mig ggr två ggr och avslutade med att dra hem med sin kompis, matte fick pulsa genom skogen svärandes..

Vad roligt! Nu har jag fått tillbaka Gneisti från fodervärden och det kunde inte komma mer lägligt att hon inte kunde ha kvar honom då det verkligen hjälper till med inridningen utav Jack.

Nästa vecka kommer dotter ut och så får Gnei vara draghjälp när jag rider Jack för första gången, tur att det är mycket snö, man landar ju mjukt :D

En bild på Gneist 16 år kan jag väl bjuda på

picture.aspx

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar