Sv: 07rnas tråd version 5!
Hoppas att det blir i Örebro, min skall dit och är ju också e.Qalle. Vore kul att jämföra dem. För min egen del så kanske min blir till salu snart. Så då vill jag att det skall vara ok poäng, annars är det kanske bättre att låta bli. Har för många hästar, men om han är som idag, så trevlig, så vet jag inte vad. Vilken jag skall sälja av mina två treåringar.
Frågar en annan på jobbet, som jag rider dressyr för ibland, om hon tycker att jag skall rida honom själv på treårs. Lättast så, givetvis.
Här är han från idag. Så ovanligt tålig och lugn. Stod länge, länge och väntade på att min gubbe skulle komma ur duschen och ut och ta kort. Qvintus var inte det minsta otålig. Bara närvarande. Gjorde helt nya saker och allt tog han med lugn. Jag tror att jag lyckats skaffa mig två riktigt trevliga hästar, i mina två treåringar.
Det är annat med min arabvalack, som kommer hem från fodervärd på onsdag. Han har spatt och är hispig. Någon som behöver en sådan som hagdekoration? Han behöver dessutom mängder med högenergi och proteinfoder. Men hispig som han är, så är han charmknutte med, och han är ju knappt säljbar till en vettig framtid, så blir det en treåring jag nog måste sälja...suck.
Hälsning Maja