07:ornas tråd nummer 7.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 7.

Ok jag får kika på det i morgon. Får väl slänga iväg ett sms och höra med Lotta. Men det hade varit lite kul:)

Ja gör så! :D

(Jag mejlade nämligen klubben o hörde om löshoppning för jag läste lite på bådas hemsidor, och så fick jag ett svar om detta, vilken timing! :laugh:)

*kl*

Idag var snälla mamma i stallet och tog bilder av pojkarna.
Ursäkta bildbomben... :angel: :D

Trav03.jpg

Trav01.jpg

Blev flera bra på Luxus så det var svårt att välja men slänger in en till medan jag väntar på youtube... :angel:

Trav04.jpg

Som vanligt. :love:

Min 07 har ju skrottat i hagen med föl sen i mars, men snart är det dax att fortsätta hennes utbildning. Hon har växt en del över sommaren, och blivit solblekt.:mad:

Hon är fin :love: utrönades det någonsin vem som är pappa till fölis?

Betesägaren ringde nyss och imorgon tar vi hem flocken. Det har regnat något jävulskt senaste veckan så markerna är översvämmde, därav får de komma hem någon vecka tidigare. Nåja, blir kul att sätta igång igen och se om han har växt till sig som jag hoppats under sommarvilan.

Underbara bilder på Luxus! Önskar att min egen var så stabil i formen :)

Mille är söt som vanligt!

Lika vacker (vackra) som alltid! :love:

*halv kl till alla*

Det känns som att jag alltid tjatar om att A är så fin i tömmarna :o:o men det är hon verkligen! :D:D
Idag gick hon nog sitt bästa pass någonsin, jag tyglade henne som att jag hade sytrådar i händerna och hon gick på som en vuxen häst, stadig och rund i formen, inget bus (nästan :devil:) och superavslappnad koncentration! :love::bow:

Önskar att vi kan behålla detta inför nästa vecka, då blir det ridning och nu måste jag banne mig ta tag i galopparbetet känner jag!
Funderar nästan på om jag skulle tömkört henne som uppvärmning istället för att longera (hon rusar ju bara då) och sen sadla på i hagen!
Vad tror ni, blir det för mycket?

Sätt tömkörningsgjorden över sadeln. Funkar det bättre att tömköra tycker ja att du ska göra det.

kl.

Idag har jag ridit på Plutten och det blev lite allt möjligt. Först så longerade jag eftersom han inte har gått något denna veckan sen red jag en stund i paddocken och därefter avslutade ja med att skritta av ute. Kändes riktigt bra idag och till helgen blir det en uteritt och kanske löshoppning hemma för jag kom på att jag är bortbjuden på lördagen så jag hinner inte åka iväg på löshoppning.

Smart! :idea::D
Ja hon anstränger sig mycket mer vid tömkörning, när jag longerar vill hon helst bara springa och showa :grin:, hon showar när jag tömkör också men på ett bra sätt! :laugh:

Du kan vara lugn, du missar ingenting! Tyvärr fick dom ställa in löshoppningen på lördag pga flera halta hästar! :cry: (Folk kunde väl hålla sina hästar friska tycker man!! :devil:) Skämt åsido så är det verkligen tråkigt, jag som såg fram emot detta så mycket! :(

Men något som är bra är att Lotta hade sagt till dom att jag gärna fick vara med på hennes tisdagshoppningar så jag ska ringa henne imorgon, förhoppningsvis finns det plats nu på tisdag och min stallvärd sa att det var helt lungt för henne att köra då också, så nu kommer vi att kunna löshoppa varannan vecka om jag får en fast plats i gruppen! :banana:
(Tror att varannan vecka blir lagom för både A och med tanke på jobb osv)

Tycker hon är jättefin! Mörkbrun har alltid varit min favoritfärg ;)

Marvin
:D :D :D :love:

oxo
Tack! Det blir säkert din också snart, dessutom kan han leva länge på att vara otroligt söt/vacker :angel:

Fashionistan
Iaf jag läser gärna om att hon är fin på tömmen igen eller något annat bra våra småttingar gör! Om inte vi kan var stolta och glada för våra hästar, vem ska annars vara det? ;)
Tycker att vi har en väldigt trevlig tråd där man kan dela med sig av allt bra de hittar på. Och kan skriva av sig när de hittar på mindre bra saker eller något annat tråkigt händer.

Där har du en poäng! :D
Önskar bara att jag hade sällskap oftare, lite svårt att filma och tömköra samtidigt! :angel: ;)

Idag var Chatsi duktig igen! Tömkörde henne ut för första gången. Medhjälparen ledde henne i början, när vi var på vägen. Sen kom vi in på en stig längs en ravin där det är väldigt inramat. Medhjälparen skulle då gå bak till mig. Då blev Chatsi lite konfunderad över att helt plötsligt vara först och löste det hela genom att börja klättra upp på den branta ravinkanten och trassla in sig i tömmarna. Sen tittade hon förvånat på mig: Ska jag verkligen gå här? Hm, näe, det var inte det jag bad om... Lyckades trassla ner henne och trassla ut henne, och sen trasslade vi in oss igen. Till slut kom vi på rätt håll, och medhjälparen sprang i förväg och gick 10-15 m framför istället. Då gick det bra.

Hon klev på, helt lugn och avslappnad. Sen ställde sig medhjälparen bara vid sidan och så gick vi förbi. Då tyckte hon att det var lite konstigt igen, men med uppmuntran och massa beröm så fattade hon vad som skulle göras. När vi kom till slutet vände vi och gick tillbaka igen. Travade litegrann och hon sprang glatt. :love:

Söta lilla hästen! :love::love:

Vad roligt att det går framåt för dig! Du ska se att snart travar du och galopperar själv utan medhjälpare. Tycker du gör helt rätt som tömkör henne mycket nu, dels blir du säkrare och tuffare och dels får hon lära sig att gå mer "själv" och lyssna på dig.

Idag ska jag rida lektion på min lilla superstar. Hon travar så sjukt bra just nu så det är himla kul. Har numera att miniregister i trav :idea:. Galoppen funkar också mycket bra, stadig i form och galopperar med bra bjudning.
Vi har även börjat med inhoppningen och den går jättebra.

Har tagit hem en 2 åring också så nu har jag två små att ta hand om:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·
S
Utrustning Usch! Jag känner mig som världens mest hemska hästägare, en djurplågare!!!:cry: Pållen min har väldigt lätt för att få skav, sår, exem...
2
Svar
30
· Visningar
4 218
Senast: Magini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar