Sv: 07rnas tråd del 9
Idag känns det som att vi hoppade en mil i rätt riktning!
Queenie har ju haft boxvila med midicinering, kuren var slut i måndags, så nu ska hon bara ha en vecka till på box/sjukhage och sedan sättas igång lite smått.
Idag tog jag och flickan en liten promenad på gården, först bara utanför stallet och provade låta henne gå i cirklar åt båda håll, det gick mycket bra!
I höger varv slänger hon fortfarande ut baken lite men inte alls så farligt som jag trodde det skulle vara! I vänster spårar hon så fint så!!!
Så vi fortsatte en bit till och hälsade på stallägarna som fixade med ved. Där fick hon stå och beta en liten stund, för första gången på flera månader! Ojj vilket otroligt glad liten ponny jag hade i handen då!
På vägen dit kråmade hon sig och småtravade, på vägen tillbaka till stallet drog hon iväg en sväng med mig efter i snöret!
Hoppade till lite, travade, och skrittade på i en rasande fart!
Jag kan inte med ord beskriva hur otroligt lättad jag känner mig! Om hon i ren lycka skulle dra omkull mig, trampa på mig, bocka sig lös, springa iväg.... Jag skulle nog bli hur lycklig som helst! Bara hennes lilla glädjesprång idag fick mig att skratta högt!!!
Bild på lycklig ponny som äntligen får äta nåt annat än halm eller hö!