07:ornas tråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 9

Jag och Krasse har varit ute och galopperat på en åker:) Jättehärligt:)
Vi försökte rida lite dressyr också men det gick inte, de få tillfällen han inte kastade med huvudet var det rakt upp i luften. När vi kom tillbaka kände jag att han håller på att få vargtänder så i morgon ska jag prova hack.

Är verkligen glad att han kunde galoppera i blåst, på en åker utan att försöka sticka eller bocka:)

Känner igen mig i det där :p Igår på träningen gick det kanon-bra :love: Jag har inget negativt att säga! Känns jätte skönt med tanke på att det var extremt motigt i tisdags.

Hej!

Vad duktiga ni är med era 07. Våran hämtade jag hem för 3 veckor sedan ej inriden eller tränad. Har gått och skrotat i en hage. Mitt mål är att få på grimman suck inser nu att jag har lång väg att vandra för att komma i kapp er. Han är en vallack och har gröna papper vi får rikta in oss på 5 års. Han ska bli dressyr häst men han vet inte om det än :rofl:

Känn ingen stress! Plötsligt är du där :)

Vi får vara glada över att det finns lite liv i våra hästar men vad roligt att det gick så bra.

Nu har det lilla monstret dragit av sig en sko så det blev ingen ridning idag. Typiskt jag som hade tänkt att hoppa:cool: Får ringa hovis i morgon istället så får vi se om jag kan rida i morgon!

Idag prövade jag min stallkompis sadel, en Prestige Paris :d och gud så bra den låg! :laugh:
Något vid men med fårskinnspadden blev det perfekt, jag gillar något vida sadlar till unghästar så att de nya musklerna får plats att komma fram!
Hade den varit svart hade jag bett att få köpa den, men jag är för fåfäng för att rida med en brun/röd sadel och svart träns... :angel:;)

Hittar jag en begagnad så är det väl bra, dom kostar ju lite, men annars får det bli en ny, jag är så kär! :love

Longerade en stund med och utan inspänningar också, hon blev jättefin och både jag och hon var riktigt nöjda, duktig Prinsessa! :love:

Senast ändrad:

Har du ridit i den också? Prestige har ganska sköna hoppsadlar :)

Måste bara visa en bild på mina godingar!
32667557.jpg

Innan så stod dom och pussades men det hann jag ju naturligtvis inte få med på bild!

Haha ja att det var en hoppsadel det förstod jag allt ;)
Får hoppas att den ligger bra när du hoppar henne också. Jag tycker att jag har provat otaliga dressyrsadlar och dom ligger fint i stallgången och helt ok i skritt men sen åker dom fram som bambi på hal is när han börjar röra sig. Helt hopplöst!

Typiskt, att hitta sadel är galet! :crazy:

Jo men vi longerade ju henne med den på och den låg fint i alla gångarter, rörde sig ingenting! :laugh:

Lille Ture är nu färdigkvalad till 4-års championatet i hoppning. Ser fram emot semifinalen! Åker till Södertörn.

Har lejt in en pilot så han får bättre förutsättningar att göra bra rundor, hon tävlade honom i helgen och det såg väldigt bra ut.

I helgen har vi (mamma och jag) varit på avslutningskurs på unghästkollot. På lördagen fick vi arbeta från marken i rundkorallen och rida i paddocken. På söndagen var det uteritt och lastning.

SE208.jpg

saSkuggir.jpg

ISL218.jpg

Skuggilastning218.jpg

Fy vad läskigt! Kan hon ha ätit några giftiga växter?
Hoppas allt fortsätter åt rätt håll nu.

kl

Det var evigheter sen jag var inne här.

Min pålle blir finare och finare och vi ska visa på Kvalitéen första helgen i september.
Dessvärre kan inte min tränare följa med längre och jag hittar ingen annan medhjälpare heller som kan följa med...
Dessutom ramlade jag av förra veckan på hoppträningen och slog mig. Inte för att det hindrade mig från att sitta upp och fortsätta (jag var nog i chock). Men lite nojjig blir man. Ska hoppa imorgon igen och hoppas att det inte är läskigt.
Hästen har gått intensivt sedan 1 juli och efter kvalitéen ska han få tre veckors semester.

Era hästar ser kanonfina ut!

kl.

Min hovis är en pärla och han kom idag och slog på en ny sko! Det blev en uteritt på en lite väl pigg häst :D

Det trodde vi också, men veterinärerna sa att det verkade knepigt iom att hon inte har någon som helst påverkan på levern... Men än så länge går det åt rätt håll! Hon avslutade sin finadyne-kur igår så nu väntar ytterligare 8 dagar på box/sjukhage (hittills har hon stått på box) och sen ska hon skrittas igång för hand. Jobbas från marken i alla gångarter i ca en månad innan det ens blir tal som sadel och ryttare. Vi ska ha nära kontakt med hemmavet så att vi inte tar för stora steg framåt. Vet ska bland annat kika på henne när vi tömkör för att se förbättring/försämring. Men såklart vi håller tummarna att hon blir helt bra! :)

Lycka till på kvalitén allihopa!!!

*kl*
Cero är i en bra period, går bra vad vi än gör! Om två veckor ska vi iväg och tävla KM i fjordhästföreningen, och i början av oktober blir det SM-kval till Fjord-SM nästa år! Båda tävlingarna precisionskörning :)

Idag red jag i sadeln och den var underbar! :bow:

Vi red ut på en ganska lång uteritt och hon skötte sig exemplariskt, så trygg och rolig att rida! :love:

Jag upplevde att Amazing blev rörligare och ännu mer framåt, hon var riktigt pigg och stark idag, samtidigt som att hon är extremt känslig så tar man i henne för mycket blir det tvärstopp! :crazy:
Jag kom riktigt nära och kom om henne på ett helt annat sätt, helt fantastiskt, så en sån sadel får det bli, utan tvekan! :laugh:

Hon drog iväg som bara den i galoppen (men inte så att jag inte kunde bromsa) och gjorde den galnaste glädjebocken jag varit med om, men jag satt som gjuten, tack o lov för kattbockande hästar och jag tackar även sadeln som höll fast mig så bra! ;):D

Det är verkligen inspirerande att ha en så levnadsglad häst men jag funderar på att köpa ett Flippanbett att ha o rida ut med, vill inte betsla upp men det är heller inte kul när hon blir så stark, och det är liksom inget fel på start eller stopp, utan det är just glädjen över att få galoppera ute med mig som ett team hon tar fasta på, lite väl mycket ibland..

Senast ändrad:

Härliga bilder! :laugh: Även om det var lite lite från själva löshoppningen. :p

*kl*

Idag var hovis ute och skodde om. Hon fick sköta det hela själv, då jag mest stod och pratade med min dressyrtränare. :o Men Ariel var en ängel och hovis var mycket nöjd med hennes fina fötter. :love:

Longerade Ariel innan, hon tyckte det var skoj att matte äntligen hittade på någonting. Jag fick lite mer motivation att rida efter att ha pratat med dressyrtränaren, hon peppade mig med lite tips på vad jag kan göra för skoj. :laugh:

Tog fler bilder på hoppningen, men fotografen(jag) är inte van att fota hoppning så hon var ju redan över hindret när jag fotade.

KL!

Hoppa min 07:a idag. Han börjar bli riktigt pigg, nästan het! Någon som har tips på bett? Rids nu på 3 delat. Han blev stark idag. Men tar jag i honom så drar han upp huvudet, eller ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har lagt upp ett träningsschema för mig och min häst och jag undrar om det verkar vettigt? Mån: Skrittrunda/promenad Tis...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: Bluefish
·
G
Hästmänniskan Vill ha tips och råd av er bukefalister! Vad ska man träna för att få rätt muskler för ridning? Mitt veckoschema ser ut ungefär såhär...
2
Svar
33
· Visningar
3 473
Senast: Egonson
·
P
Träning För en vecka :d Vart rider ni och hur länge? Mitt brukar se ut såhär mån vila tis paddocken ca 1 timme ons skogsridning ca 1 timme...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: Bubben91
·
Körning *hur ofta kör ni(gärna en veckoskiss) *hur mkt/lång tid varje körpass? *vad innehåller era körturer? *hur många dagar...
Svar
11
· Visningar
1 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka